Hubbe har helt rätt.Jag vill gå ut med en rekomendation.Gjorde service i fredags och det var inte så kul .Både motor och backväxeloljan var av högst tvivelaktig kvalitet. Sörjgrå med små konstiga klumpar var vad som rann ur min. Bytte till helsyntet och helt plötsligt så var det inga tveksamheter att få in backen, småhuggen vid växlingarna är nu helt borta. Vilket märke och var jag köpte oljan spelar mindre roll, det är kvaliteten på oljan som är avgörande. (Detta för att slippa tjafset om att vissa oljor skall man inte köpa för att ....... finns lika många rekomendationer som det finns köpare av olja. :wink: ) Rekomendationen är att byt så fort det bara går!!!PS: Det är underligt, jag köpte min för 35 loppor och de kan inte hälla i bättre olja från fabrik. Jag skulle gladeligen betalt 500kr extra för att ha sluppit köra runt med frityroljan som de använder från start.
Det att den är så pass grå är tror jag att där inte sitter något olje filter utan en sil, så allt metall som slits in i början hamnar i oljan.