Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Tips vid hoppning  (lĂ€st 3222 gĂ„nger)

Utloggad windigo

Tips vid hoppning
« skrivet: 29 maj 2008 kl. 00:43:10 »
I lördags va jag pÄ crossbana och körde lite.
Nybörjare som man Àr sÄ tog jag det rÀtt försiktigt.
PlatÄhoppen gick vÀl rÀtt ok men de hÀr pyramidliknande guppen verkar ju helt livsfarliga.
Efter att jag rÄkat hoppa ut för ett och dunkat hjÀlmen i styret blev det till att fisköra över dem.

I söndags var jag och polaren sugna pÄ att öva hoppandet sÄ vi körde till sandtagen.
Vi körde runt nÄn timme med lite sprÀttande och hoppande.
Iaf sÄ slutade det med att jag flög av efter ett litet hopp och fick ett stort fint blÄmÀrke pÄ höften.

SÄ nu innan helgen kommer och nÀsta Àventyr skulle jag hemskt gÀrna vilja ha lite tips,trix, rÄd, ja allt som kan va nyttigt att tÀnka pÄ nÀr det gÀller att hoppa :)
Ltr 450

Utloggad Respekt

Tips vid hoppning
« Svar #1 skrivet: 29 maj 2008 kl. 08:33:56 »
slĂ€pp inte av gasen för tidigt dĂ„ hojen dyker isĂ„ fall...  gör ont..
trx450r lite smÄtt o gott

Utloggad TAZℱ

Tips vid hoppning
« Svar #2 skrivet: 29 maj 2008 kl. 11:13:42 »
kopla o trampa pÄ bakbromsen om du fÄr för mycke vikt bakot, och gasa till i luften om hojen dyker! i övrigt Àr de bara gasa o inte vara rÀdd :wink:
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Narmasilℱ

Tips vid hoppning
« Svar #3 skrivet: 29 maj 2008 kl. 19:15:53 »
handlar ju vÀldigt mycket om att ha exakt rÀtt fart vid avstampet, Àr det lite slacka hopp kan du ju hÄlla jÀmn gas och luta dig lÀtt bakÄt sÄ du inte för överdyk, men heller inte landar pÄ bakhjulen.

se bara till att luta dig hellre för mycket bakÄt Àn att riskera att dyka, finns fan inge vÀrre Àn att dyka i ett hopp.

AngÄende pyramiderna sÄ lÄter jag fjÀdringen göra mycket av jobbet, nÀr du Àr i botten före pyramid sÄ trycks fjÀdringen ihop och samtidigt som du Àr pÄ toppen sÄ dras den ut och du skuttar ivÀg och landar pÄ nÀsta toppen.

Beror lite pÄ vad ni har för bana men vi har en bana hÀr i nÀrheten och dÀr kan man ju glömma vad jag precis sa :)

Öva öva öva öva öva öva öva. BakĂ„tvolt Ă€r inget man lĂ€r sig under en natt!
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad windigo

Tips vid hoppning
« Svar #4 skrivet: 30 maj 2008 kl. 10:49:59 »
Tackar för alla tipsen. Nu blir det till att testa dem i praktiken.
Hoppas man lyckas komma ihÄg dem nÀr det vÀl gÀller bara :)
Ltr 450

Utloggad josi_57@hotmail.com

Tips vid hoppning
« Svar #5 skrivet: 28 juni 2008 kl. 20:16:35 »
va ocksĂ„ och körde idag pĂ„ den sandbana. gick bra med allt förutom hoppen :(  hoppen Ă€r ju inte direkt jĂ€mna vid kicken sĂ„ fĂ„r nĂ€stan alltid snea hop, Förutom dom som ja hittar ett rakt spĂ„r i . tĂ€nkte att det e la bara o luta sĂ„ man fĂ„r det rakt men det gĂ„r fan inte. blir bara att den svĂ€nger sig eller nĂ„t konstigt. SĂ„ har ni nĂ„gra tips hur man fĂ„r den i ballans i luften?

Utloggad SkoGsvilden_

Tips vid hoppning
« Svar #6 skrivet: 19 juli 2008 kl. 22:38:43 »
Vad jag har mÀrkt sÄ Àre mycke bÀttre Ä fegköra fram te hoppet Ä trycka pÄ i (och nu glömde man bort vad f*n det heter) "rampen" "uppförsbacken" ni fattar nog.. Àn att gasa som f*n fram te hoppet för att sedan slÀppa dÄ dyker man reÀlt.. precis som ni sÀger.. // Olle
Åker: Yamaha YFZ 450R 2009 med lite smĂ„tt och gott i tillbehörsvĂ€g.

If Quadcross was easy it would be called motocross..

http://perssonquadracing.cybersite.se/startsida.html

Utloggad paparazi

SV: Tips vid hoppning
« Svar #7 skrivet: 14 augusti 2008 kl. 23:20:49 »
brukar försöka kÀnna sÄ varvet pÄ motorn ligger rÀtt, om det gÄr, sÄ man vet att det finns pulver. Sen gasa "lagom", vad det nu Àr i hoppet, sÄ man fÄr lite bakÄtlut. sen just innan landning, dra till ett skott pÄ gasen, sÄ bakhjulen gÄr i backen lite före, och rörelseénergin flyttas framÄt istÀllet för nerÄt.

det funkar oftast, dock inte alltid. I min minifilm, gÄr den i botten som fan, trots att det inte Àr nÄgot stort hopp. Det borde inte varit nÄgot problem, men det blev det ÀndÄ, hehe.
GasGas 450 wild hp -05 sÄld
Yamaha yfz 450 -08
q-max nurfar
polisport handguards
FMF bomber krök
roll design styrstam
RPM dominator 2 bakaxel

Utloggad Narmasilℱ

SV: Tips vid hoppning
« Svar #8 skrivet: 17 augusti 2008 kl. 02:44:11 »
en sak att tÀnka pÄ om dÀmparna gÄr i botten, hur dumt det Àn lÄter sÄ prova mjuka dÀmparna lite sÄ blir det ofta bÀttre, man vill ju tro att man ska göra dom hÄrdare men.
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

 


Online just nu.

173 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, Hasse H, PeterDer,
Flest online idag: 184. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme