Nästa ifrågasättande, varför skulle e85 vara mer korrosivt när hojen står än när den går? i slangarna är det ju fortfarande kontakt hela tiden med bränslet, oavsett om det står still eller flödar förbi.quote]Nu har det smugit sig in ett missförstånd hos dig Hubbe, det jag skrev om var att OLJAN inte mår bra när maskinen står länge. Serviceintervallet man får använda sig av blir tidsmässig istället för kilometermässig. Och just det (inte riktigt mot Hubbe), en etanolraptor luktar fränt! :twisted:
Hubbe>> Materialspecialist är jag knappast, ignorant? tveksamt..Däremot jobbar jag med E85 bilar hela dagarna och har inte sett någon skillnad på varken slangar, tankar eller topparna efter x-antal tusen mils körning.Att E85 skulle vara så aggressivt mot ledningar och packningar i en ATV så att det börjar läcka efter ett par mil tror jag inte på, och med handen på hjärtat, det är nästan så illa du får det att låta.För att återgå till huvudfrågan, jag ville ha svar på om det gick att justera boxen så den kan kompensera för E85, inte om det var skadligt eller ej.
Blanda i lite ricinolja i Etanolen så ska ni få känna på doft!
Angående förbrukningsökning om 7-10% så har INGEN biltillverkare lyckats med det. Har man tur så drar de bara 30% mer...