Något som fungerar bra i stressade (läs trimmade) bilmotorer är ett additiv som man häller i kylvätskan.Redline Water Wetter heter den och har fungerat mycket bra för mig.
Har en Raptor 700R som jag har lite problem med kylvätske temperaturen. Den kommer snabbt upp i driftstemp om man kör normalt. Så fort jag kör lite saktare i svår terräng etc så hoppar fläkten till med en gång. Har Vapor mätare så jag ser vätsketempen, fläkten hoppar igång runt +105*C. Varit uppe i +109*C som mest. Broder har också en Raptor 700R och den kan han leka med hur länge som helst utan att fläkten hoppar igång.Har på följande grejor på rappisenDynaTek Black CDI Rev Box IgnitionJE högkompskolv Hotcam 2Barkers dual´sPCIIIK&N SportluftfilterVet att Kolven och tändboxen ger mer värme men undrar om ingen annan med dessa grejor upplevt samma sak?Finns de något sätt att få ner temperaturen på maskinen med dessa grejor på?Har sett på Ebay att man kan köpa ett metall rör som man sätter emellan två kylslangar men hjälper de något?Länk till röret: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_ATV-Parts-Accessories__Yamaha-Banshee-Raptor-660-660R-700-700R-YFZ450-Cooler_W0QQitemZ380028527734QQadnZATVQ20PartsQ20Q26Q20AccessoriesQQadiZ2869QQcmdZViewItem?hash=item380028527734&/Juha
Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.
Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effekten
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effektenTror inte de är något fel på maskinen utan att trimmet alstrar mer värme framförallt högkompskolven. Men ska undersöka termostaten endå.
Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effektenTror inte de är något fel på maskinen utan att trimmet alstrar mer värme framförallt högkompskolven. Men ska undersöka termostaten endå.Du vet hur man kollar den va? Säg till så får du låna mitt kylrör!
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effektenTror inte de är något fel på maskinen utan att trimmet alstrar mer värme framförallt högkompskolven. Men ska undersöka termostaten endå.Du vet hur man kollar den va? Säg till så får du låna mitt kylrör!Klart jag vet hur man kollar en termostat på enklaste sätt Vad ska du ha istället för röret på din maskin om jag lånar den?
Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effektenTror inte de är något fel på maskinen utan att trimmet alstrar mer värme framförallt högkompskolven. Men ska undersöka termostaten endå.Du vet hur man kollar den va? Säg till så får du låna mitt kylrör!Klart jag vet hur man kollar en termostat på enklaste sätt Vad ska du ha istället för röret på din maskin om jag lånar den?Bra det Ja du får ju inte låna den över sommaren om du tror det , bara någon dag eller två för att se om det blir någon skillnad, Jag har en vattentempraturs adapter som jag kan sätta där så länge!
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Raecer"Citat från: "shivaxl"Citat från: "Cummins"Tjena har du kollat termostaten det brukar vara prio 1. Det kan vara att den inte öppnar. prio 2 har du kollat vattenpumpen.Jag tror också på termostaten, Dock inte pumpen, Möjligtvis att pumpen har tappat effektenTror inte de är något fel på maskinen utan att trimmet alstrar mer värme framförallt högkompskolven. Men ska undersöka termostaten endå.Du vet hur man kollar den va? Säg till så får du låna mitt kylrör!Klart jag vet hur man kollar en termostat på enklaste sätt Vad ska du ha istället för röret på din maskin om jag lånar den?Bra det Ja du får ju inte låna den över sommaren om du tror det , bara någon dag eller två för att se om det blir någon skillnad, Jag har en vattentempraturs adapter som jag kan sätta där så länge!Du har ju köpt en ny slang. Sälj kylaren till mig för en billig peng