Alu spricker ej om det är Renthal..www.atvhuset.se
kör med Ståldrev, har ingen direkt anledning att sätta på ett i aluminium, 1,5kg ? då får jag sluta med den mat jag sätter i mig, sätta på mindre nerfbars, ta bort skidplates etc. 1.5kg är ju en skitvikt om du inte så säga "jagar vikt"
Varför man kör med aluminium drev på en cross eller en quadcross är att det är mindre massa Vikt som stötdämparen får bråka med alltså mer vikt varmare stötdämparede som kör motocross använder alubakdrev de som kör enduro som ej kör i toppskiktet använder ståldrev som är lätta att bocka tillbaks då man hittat en sten som böjt till det.Och så har man inte lika stor påfrestning på en enduro hojs fjädring än på cross fjädringen.kedjorna som kommer nu är ju nu mera i aluminium nitning på för att få ner vikt på den levande massan/ViktenEtt drev som väger 200gram blir väldigt tungt då det skjuter i väg i en wopiie sektion eller vid ett uthopp på ett hopp..Kör själv i dag med aluminium drev och förstärkt alu kedja väger 1.5 Kg mindre än vanlig traditionel förstärkt kedjabara för att få så lite slitage på bakstötdämparendessutom inget klister på kedjan endast tunn 10w-20 olja istället.