Citat från: "Mr2t"Citat från: "johan_SMC250"Äh, det kan väl bli fel på en japansk hoj oxå...Annars gäller väl det som min farsa brukar säga:"Om det finns gnista o soppa o kompression o motorn ändå inte startar såmåste det vara nåt som är fel."/johanKlart att det kan, men det är betydligt ovanligare.Visst, kvaliteten på de billigare maskinerna är såklart lägre än på de dyrare - konstigt vore väl annars.Men, jag kan tycka att det är lite tråkigt när de enda svar killen får att den inte startar endast beror på att det är en "skitmaskin" - det kan ju vara vilket struntfel som helst, soppatorsk t.ex., och det kan ju likaväl drabba japanska kvalitetsmaskiner oxå.Sen tror jag mycket hänger på hur man kör och sköter om sin maskin också...en japanare som körs hårt och vilt utan någon "omvårdnad" kommer säkert strula efter ett tag den oxå - är det då en "skitmaskin" det oxå??(därmed inte sagt att OP inte skulle tagit hand om sin maskin, det vet jag naturligtvis inget om).Jag tycker annars att detta forum är bland de bättre med folk som verkligen engagerar sig o kommer med bra tips o ideer!!/johan
Citat från: "johan_SMC250"Äh, det kan väl bli fel på en japansk hoj oxå...Annars gäller väl det som min farsa brukar säga:"Om det finns gnista o soppa o kompression o motorn ändå inte startar såmåste det vara nåt som är fel."/johanKlart att det kan, men det är betydligt ovanligare.
Äh, det kan väl bli fel på en japansk hoj oxå...Annars gäller väl det som min farsa brukar säga:"Om det finns gnista o soppa o kompression o motorn ändå inte startar såmåste det vara nåt som är fel."/johan
Om du läser förra inlägget av trådskaparen "märkte" han nyss att det inte var någon olja. Slutsats kan dras, den är inte väl omhändertagen anser jag för man märker om oljan minskar eftersom man kontrolerar det regelbundet, oavsett om det är en billig kina-maskin eller svindyr-japanare. Soppatorsk? Är inte det de' första man kollar? Om man får punktering på bilen så kollar man väl inte om man faktiskt har ett trasigt hjullager?