Tjena!!!Vad är det med din 4hjuling egentligen, hur många turer skadu behöva ta dig till din åf innan han byter ut den.mvh tompas
En liten avsticks fråga, du skriver att efter du fått termostaten utbytt så går nu din fläkt igång.Jag har aldrig märkt att min fläkt gått igång på min maskin, nu kör jag iof ganska lungt med min hojj, väldigt sällan jag pressar den hårt, men visst blir kylaren varm på den.Finns det nått enkelt sätt att kontrollera så termostaten/fläkten fungerar som den skall?mvh Jonas
Felet på hojen hitta av min verkstad nudet var kammen som gått rakt av innanför kamdrevet med 2 krökta ventiler som påföljd hadde turen att kolven inte var i övre läget vid smällen så kolv å vevsväng har klarat sig utan skador delar är beställda från frankrike idag så förhoppningsvis är dom här till helgen :roll: Edit:pratade med en annan åf i dag ang ett annat ärende då passade jag på att fråg om dom hadde hafft några problem med hyosung/Goes 450 rent maskinellt å fick då som svar att dom fick in sitt första havveri i går !liknande mitt fel ja har nu först ett klonk ljud å sen inget komp dom trodde det var kamkedjan som gått av men inte hunnit öppna å titta så jag berättade om vad som hänt med min hoj att det var det samma å vad det var för fel på min.så dom skulle åter komma till mig när dom plockat ner den å se vad det var .OM det är samma sak med den så måste det ju vara materialfel i kammen till dessa hojar....forts följer.....
Citat från: "Nyman"En liten avsticks fråga, du skriver att efter du fått termostaten utbytt så går nu din fläkt igång.Jag har aldrig märkt att min fläkt gått igång på min maskin, nu kör jag iof ganska lungt med min hojj, väldigt sällan jag pressar den hårt, men visst blir kylaren varm på den.Finns det nått enkelt sätt att kontrollera så termostaten/fläkten fungerar som den skall?mvh Jonashehe antingen har du med en trasig termostat eller åxå kör du som en kärring :wink: ett simpelt test är att skruv bort termostaten å lägga den i en kastrull på spiseln då ser du direkt om den öpnnar eller inte den är ju tempratur styrd om ja inte minns helt fel ska den öppna vid 80 grader