ge dig nu- det där stämmer ju inte i verkligheten - många trodde på detta men har nu insett att man måste tillföra mer soppa för max effekt.kan inte hitta ett enda inlägg som styrker din teori- däremot typ 100 emot. f-n det är ju du mot världen....ta av skygglapparna nu....byte av tex avgas utan att mont. en box ger säkert lite effekt -MEN skall man ha ut full effekt måste en box monteras in som ger mer soppa....ta och beställ den där raptorn nu så man får lite feedback oxå.....
Nja, då finns det nog fler teorier än din. Att högre oktan automatiskt skulle ge en bättre förbränning är inte vad jag har fått lära mig. Tvärtom är exempelvis 98 oktan svårare att då fjutt på än 95 oktan. Därför, kräver inte din motor 98 oktan kan du teoretiskt förlora lite effekt på att köra 98 istället.I fallet med Raptorn kräver den inga 98. Inte heller efter avgas och filter byte. Ställer du om tändningen KAN det eventuellt behövas ett högre oktan tal (än 95) men jag tvivlar i fallet Raptor då marginalerna lär vara så stora. Ökar du kompet genom kolv/topp så måste du ha högra oktan så den inte spikar (beroende på hur mycket du ökar kompet förstås).Bättre/renare förbränning har du bland annat i Aspen race soppa och även i Shell V-Power. Men det är inte i första hand beroende av det högre oktantalet utan på sammansättnigen av bränslet.Har du några länkar i ämnet så styrker dina utsagor tar jag tacksamt emot dessa. Det är ingen poäng i att hävda sin ståndpunkt, men min uppfattning är att du har fel vad det gäller oktan och förbränning./J
fy f-n va detta blir segt....det JAG lärt mig om trimning, osv stämmer me det jocke skriver- har själv mappat speed density system innan. :? jocke du har en hel del att läsa nu he,he.... 8O mr2t hoppas du inte bli sur - vi ser på saken lite olika bara :wink: Om ja nu köper en 700 kommer jag SJÄLVKLART köpa boxen oxå- varför få ut 4 häst när man kan få ut 10. :?: :?:
Förväntade mig inte att få veta hur Mr2t ser ut i en tråd om YFZ450
Citat från: "fredde33"Förväntade mig inte att få veta hur Mr2t ser ut i en tråd om YFZ450 Det är ofta jag själv tänker "Undrar hur han ser ut eller var han bor!", antingen för att man tycker någon är riktigt dum i huvudet eller för att man tycker att någon som kan så mycket, om en speciell sak, antingen inte har något liv eller bor väldigt ensamt Dessutom är det väl skoj att bli igenkänd av någon om man skulle springa på' varandra nånstans. =)
Citat från: "Mr2t"Citat från: "fredde33"Förväntade mig inte att få veta hur Mr2t ser ut i en tråd om YFZ450 Det är ofta jag själv tänker "Undrar hur han ser ut eller var han bor!", antingen för att man tycker någon är riktigt dum i huvudet eller för att man tycker att någon som kan så mycket, om en speciell sak, antingen inte har något liv eller bor väldigt ensamt Dessutom är det väl skoj att bli igenkänd av någon om man skulle springa på' varandra nånstans. =)du ser ju inte så elak ut känner igen det där-man skriver en massa o e inte alls överens sen när man träffar personen i fråga har man samma åsikt ändå. :wink: måste du sälja bilen innan du kan köpa raptor :?:
Citat från: "iroc"Citat från: "Mr2t"Citat från: "fredde33"Förväntade mig inte att få veta hur Mr2t ser ut i en tråd om YFZ450 Det är ofta jag själv tänker "Undrar hur han ser ut eller var han bor!", antingen för att man tycker någon är riktigt dum i huvudet eller för att man tycker att någon som kan så mycket, om en speciell sak, antingen inte har något liv eller bor väldigt ensamt Dessutom är det väl skoj att bli igenkänd av någon om man skulle springa på' varandra nånstans. =)du ser ju inte så elak ut känner igen det där-man skriver en massa o e inte alls överens sen när man träffar personen i fråga har man samma åsikt ändå. :wink: måste du sälja bilen innan du kan köpa raptor :?:Det där med att ha samma åsikt när man träffas, det handlar helt enkelt om att på internet är man tuff och hård, men i verkliga livet vågar man inte göra annat att försöka hålla med för att slippa vilda diskutioner =PNe, jag behöver inte sälja bilen, men 1 lån är bättre än 2. Men jag har lagt så mkt pengar och energi på bilen att jag inte vill sälja den trots allt. Jag tar helt enkelt ett lån till, det brukar dom flesta göra. Det är beviljat och klart, men maskinen kan inte beställas förän i December. *irriterande* Så du går oxå i tankarna på en Raptor 700R?