Har du fått till hastighetsmätaren efter drevningen? Om, hur gjorde du?
Citat från: "Dany"Har du fått till hastighetsmätaren efter drevningen? Om, hur gjorde du?Hastighetsmätaren har inget med drevningen att göra förutom att du måste limma på magneten på det nya bakdrevet.Omkretsen på hjulen däremot har inverkan på hur "rätt" hastighetsmätaren visar.
Citat från: "sailor"Citat från: "Dany"Har du fått till hastighetsmätaren efter drevningen? Om, hur gjorde du?Hastighetsmätaren har inget med drevningen att göra förutom att du måste limma på magneten på det nya bakdrevet.Omkretsen på hjulen däremot har inverkan på hur "rätt" hastighetsmätaren visar.Fast det är väl inte så enkelt att bara limma fast magneten igen? Borde inte det lilla drevet snurra fortare än det större originaldrevet?
Citat från: "Dany"Citat från: "sailor"Citat från: "Dany"Har du fått till hastighetsmätaren efter drevningen? Om, hur gjorde du?Hastighetsmätaren har inget med drevningen att göra förutom att du måste limma på magneten på det nya bakdrevet.Omkretsen på hjulen däremot har inverkan på hur "rätt" hastighetsmätaren visar.Fast det är väl inte så enkelt att bara limma fast magneten igen? Borde inte det lilla drevet snurra fortare än det större originaldrevet?Sensorn mäter bara när axeln/däcket/drevet har snurrat ett varv(oberoende av drevstorlek)Det man måste ställa in i hastighetsmätaren är hur långt du åker på ett varv;dvs omkretsen på hjulet(endast vid byte av storlek på däck).Hoppas du förstår vad jag menar.
Inget speciellt att tänka på med magnetens placering?
Ok, så om jag fattar der hela rätt så är det bara att ta bort magneten och sätta fast den igen på det nya drevet och sen fungerar tripp och hastighetsmätaren som vanligt? Inget speciellt att tänka på med magnetens placering?
Om jag inte kommer ihåg fel så spelar polariteten på magneten roll, men det är ju bara att sätta den som den satt innan.