Bara för att klargöra så talar vi alltså om en -07 modell, hur mycket skit, beck och oxider kan det hinna samlas i en Dinliförgasare 8O 8O Man förutsätter ju att den tankas på ett normalt sätt där alla andra tankar förhoppningsvis utan problem! Det ska kanske sökas fel på andra ställen än förgasaren, ventilerna förslagsvis :idea: Ta ett kompprov och kolla ventilspelet!
Jag har fortfarande inte fått nån ordentlig ordning på den,den är lite mer lättstartad nu, men det kan ju också bero på det varmare vädret och nytt batteri.Men Däremot så har ett nytt lite irriterande problem dykt upp.När jag ligger på halvgas tex, på typ 3,4 lr 5an och drar rullen i botten så börjar den liksom spotta o hoppa o ha sig,svårt att förklara,men typ så. Säg att jag ligger på 4an när detta händer, då kan jag sparka ner till 3an och då sticker den som fan. Så det är precis som att när den kommer upp i varv så går den som den ska.MEN... Då kommer nästa grej, när jag sen ligger i runt 120 på 5an o glider med rullen i botten, då börjar den igen, spottar o liksom hoppar, baktänder o sådär..Sen är det en skum grej med tomgången,ibland så får den jättehög tomgång,bara rätt upp o ner, men då kan jag skaka till hojjen liksom,och då lägger den sig o tugga bra igen.. jävligt irriterande kan jag säga..Nån med tips?
Citat från: "flipstick471"Jag har fortfarande inte fått nån ordentlig ordning på den,den är lite mer lättstartad nu, men det kan ju också bero på det varmare vädret och nytt batteri.Men Däremot så har ett nytt lite irriterande problem dykt upp.När jag ligger på halvgas tex, på typ 3,4 lr 5an och drar rullen i botten så börjar den liksom spotta o hoppa o ha sig,svårt att förklara,men typ så. Säg att jag ligger på 4an när detta händer, då kan jag sparka ner till 3an och då sticker den som fan. Så det är precis som att när den kommer upp i varv så går den som den ska.MEN... Då kommer nästa grej, när jag sen ligger i runt 120 på 5an o glider med rullen i botten, då börjar den igen, spottar o liksom hoppar, baktänder o sådär..Sen är det en skum grej med tomgången,ibland så får den jättehög tomgång,bara rätt upp o ner, men då kan jag skaka till hojjen liksom,och då lägger den sig o tugga bra igen.. jävligt irriterande kan jag säga..Nån med tips?Det där varierande betéendet låter nästan som om en av kamaxlarna skulle stå fel. Finns en verkstadshandbok att ladda ner i Dinli-avdelningen i forumet. I den står det hur axlarna ska stå när kolven står i övre vändläget. Det sista med att tomgången höjer sig utan vidare låter som en kärvande gaswire utan spel...trotteln ska höras slå igen när man släpper gasrullen.