Halloj,Jag är total nybörjare på detta med ATV, och skulle behöva hjälp av er gamla uvar som vart med i gemet så att säga.. :wink: Jag har kommit så långt efter att ha läst en hel del trådar på detta forum att jag skall skippa "kinaskiten" för 15 papp som alla varnar för.Jag har satt en maxgräns på en ca 35 tusen som jag kan tänka mig lägga på denna "leksak".. Jag vet att många kommer säga att jag skall lägga till några tusen och gå upp till minst en 400 eller 450..eller köpa begagnat..men jag köper inte begagnat...( är för dåligt insatt och har allt läst om hur ni kör.. :wink: ) och tänker inte gå upp mer i pengar..det är detta jag har, och är ett inköp som kommer ske rätt snart.Jag kommer ha maskinen till att pendla till jobbet på sommaren (ett par kilometer)..köra lite i stan, busa på grusvägar etc..nån längre tur kanske sker nån gång om man skall vara ute på "landet" ett par veckor.Så till min fråga..jag har hittat 3 st maskiner på atvhuset i göteborg som ligger precis på gränsen för min budget.. men vilken av dessa tror ni passar bäst för mina ändamål..ni får gärna motivera varför.SMC XLE 300Dinli 350 Nitro editionE-ton Vector 300 STtack på förhand för all hjälp jag kan få innan jag går och snackar med dom på atv huset och provkör.
jag vet att man inte kan resonera som jag gör nu men jag vill iallafall säga hur jag tänkerskippa även detta med 35000 du kommer bara ångra dig att du inte köpte en "riktig maskin ifrån början" är det raptor som du är sugen på.. ut o prova den och ställ dig sen frågan "vill jag sattsa på denna sjukt roliga nya motorsporten?" hade jag valt på detta viset hade jag varit en mkt nöjdare atv åkaretänk efter före du köper en mellanklass maskin (100 000 kostar 2350sek om man tar de på 4 år)