men som ferrari har ju 500hk + och utan katalysator men dom kommer igenom
hur som helst så tycker jag att raptorn stannar fortare än bilen, och väja osv går också fortare/smidigare.
du kan gå genom SFRO så kan du mata i 1000hk i en fiat uno om du nu får till det med allt som ska va så säga, 1000hk var väl å ta i men du fattar vinken .
Det är dock komplicerat med att införa sådana lagar som träder ikraft i efterhand, ex så tvingas inte folk i efterhand att komplettera sitt B-kort även om det känns som vissa skulle behöva göra det! Vägverket var inne på ett tag att bara A-kort ska gälla för MC-fyrhjuling men det kan dom inte ändra i efterhand utan det får gälla från beslutsdatum, det vill säga dom som tagit B-körkort innan 2008 får köra på A eller B och dom som tar B-kort 2008 och framåt måste då komplettera med A-kort för att få köra. 8O
A körkortskravet är ju inte åldersbestämt på hjulingarna & då gäller det väl från 18år & uppåt, då står det så här på Wikipedia;A begränsat 18 år Tung motorcykel med effekt under 25 kW och ett effekt/viktförhållande som understiger 0,16 kW/kgA (20 år) Tung motorcykel med effekt över 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg, om körkort med behörighet A har innehafts i två år A 21 år Tung motorcykel med effekt över 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg, under förutsättning att godkänt förarprov gjorts på sådan motorcykelVet inte vad det är för Vikt/effekt förhållande på en vanlig hjuling??
Vad får dig att tro att Ferrari inte har katalysatorer? De har det från fabrik, liksom alla andra bilar annar skulle de aldrig bli godkända.
Då har du en riktigt risig bil... Även supermotard preppade quadracers står inte emot normal trimmade svensson bilar på en konbana. Du måste ner på typ gokart bana eller rallycross bana för att en Quad ska vara snabbare, den är "aldrig" det ute på en vanlig kurvig väg. Inte med två jämnbra förare i alla fall.
Jag vet inte om ALLA ferrarri bilar inte har det, antagligen inte, men jag vet att dom nyare inte har det bara för att dom har så bra förbränning i motorrummet, sen så är det något med katalysatorer i italien, se på cosworth bilarna t.ex dom som är importerade från italien har inget krav på KAT, även när dom går i sverige. därför är dom från italien väldigt eftertraktade.
Det är möjligt du har rätt, tycker bara min tunga öst statar kombi stannar lite segt, har i och för sig aldrig tvärnitat med den, tycker raptorn är så kvick och smidig men det kanske den inte är