Jag fick med ett kroppsskydd när jag köpte min maskin idag. Från BILTEMA, ja många tror "men herregud" vad e det för skit. Men det är skönt, det omfattar njurbälte & ryggplatta.Blir väl något värre senare, men en nackkrage köper jag imorgon.
Nu har jag köpt en nack-krage, hos BILTEMA för 99kr. Känns mkt bättre nu, men det e lite ´krångligt att titta åt höger & vänster... Men det e ju skönt att man är säkrare nu.
haha jaha jag e faktiskt allvarlig men de finns en vuxenmodell som jag har beställt inte 6-9år elr va de va.. Men jag kör också m helkroppsskydd, hjälm, crosstövlar, och snart benskydd då.. tycker de funkar kanon '.....hittils iallafall....... // Olle
Är det någon som har detta kroppsskydd? Isåfall, vad tycker ni? http://www.4speed.se/details.php?item_id=4KVS-00-04&pic=1
Citat från: SkoGsvilden_ skrivet 15 december 2008 kl. 21:28:16haha jaha jag e faktiskt allvarlig men de finns en vuxenmodell som jag har beställt inte 6-9år elr va de va.. Men jag kör också m helkroppsskydd, hjälm, crosstövlar, och snart benskydd då.. tycker de funkar kanon '.....hittils iallafall....... // OlleStövlar ska de beställas till sommaren här! Tyckte de inte va någon idé att köpa nu när vintern kommer, man vet ju aldrig hur snabbt man växer på 5 mån (går snaaabbbt nu). Fast ben skydd är nog ingen höjdare om man har cross stövlar? Det beror väl på modell, om skydden går ner över smal benen eller stadgar knät. Ett njur skydd vore kanske något att inhandla? Det ger ju bra stadga för ryggen under längre cross pass
Ibland blir man like skrajj när man kommer på ett fett ställ i 60 blås genom en snabb vänster på rullgrus och styrstoppet tar i... Då gör man nästan i brallan,gjorde jag nästan iaf(Det som är bäst att göra i det läget är väl att släppa på gasen?eventuellt dra in kopplingen och låta den rulla?)...