Tjabba på er !!!!Det är kullederna som glappar.Jag har samma glapp (har gått 55 mil), liksom min arbetskamrat...Vi kör runt på varsin E-ton Vector 250 cc...Har ringt till min ÅF som i sin tur ringde levrantören...Deras svar var att det finns ett viss glapp där , fullt normalt alltså....PS: Har två andra vänner som kör på varsin SMC 250 cc,de har också glapp där.....
Citat från: "essoman"Tjabba på er !!!!Det är kullederna som glappar.Jag har samma glapp (har gått 55 mil), liksom min arbetskamrat...Vi kör runt på varsin E-ton Vector 250 cc...Har ringt till min ÅF som i sin tur ringde levrantören...Deras svar var att det finns ett viss glapp där , fullt normalt alltså....PS: Har två andra vänner som kör på varsin SMC 250 cc,de har också glapp där.....Mnjae, då skulle väl glappet hittats om man försöker rucka hjulet i fram/bak-kant samtidigt som nån håller fast styret.Det här glappet fanns när man vickade hjulet i över/under-kant.Kan dock tillägga att sen jag monterat tillbaka hjulen igen så är glappet mindre för att inte säga borta...(!)Hjulmuttrarna _var_ hårt åtdragna så min misstanke är att hjulet måste har suttit något fel vid förra montering...men konstigt är det, har känt o kollat muttrarna flera gånger sen jag köpte den...har dock aldrig haft av framhjulen förrän nu./johan