Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp  (läst 1978 gånger)

Utloggad Zirox

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« skrivet: 3 april 2008 kl. 20:37:54 »
Hej
jag har haft min Quad i 3 veckor nu och tro det eller ej men i Måndags så hände något som jag inte förstår mig på.
Jag hoppas att ni kan hjälpa mig här inne.

Det enda som är gjort med min quad är ett Yoshimura hel system.



Men på något konstigt sätt så blev det ett hål i det som en 5krona.
Jag körde ganska hårt på vanlig grus väg med nylagt grus.
Efter jag hade kört i 40min så började den låta extra mycket tyckte jag. Så jag upptäckte detta när jag synade avgassystemet.



Jag hittar inte mitt system på nätet efterssom jag inte vet namnet på det. All info jag har om det finns på den första bilden.
Om någon känner igen beteckningen så säg gärna till. Så att jag har möjlighet att köpa en lika dan burk, trots att den kanske kostar 4-5000:-


Är det någon som har några andra förslag?
Jag har hört att man kan kapa bort den bakre delen och nita om fästningen och packa om dämparen och sedan montera den igen.
Men jag är lite osäker på att få det bra igen.

Jag tror att det är rostfritt stål men är inte säker. Går det att svetsa över en plåt bit?

Hjälp mig jag är kör sugen...... :cry:

PS: fick inte bilderna att fungera....?  :x
Suzuki LTZ-400 06
Suzuki LTZ-400 04
Honda CB-750 98.

Utloggad Mattias

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #1 skrivet: 3 april 2008 kl. 21:03:16 »
Ett billigare alternativ är att få den svetsad :!:
aptor 660  såld
Dinli 450-06 såld
CF 500-07   såld
NU med Brute Force 750 :)


Utloggad Zirox

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #2 skrivet: 3 april 2008 kl. 21:10:42 »
Kräver det en special svets eller går det bra med en vanlig hemmar fixar svets?
Suzuki LTZ-400 06
Suzuki LTZ-400 04
Honda CB-750 98.

Utloggad Piddipp

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #3 skrivet: 3 april 2008 kl. 21:40:21 »
Lämna det till någon som kan tig-svetsa rostfritt.

bränn inte på med din egen pinnsvets eller mig... om du nu inte råkar va jäkligt duktig på Mig med rostfri tråd.
lämna till svetsfirma... dom tar nog inte många kronor för det... å så blir det snyggt.
iddipp

Utloggad johan_w

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #4 skrivet: 3 april 2008 kl. 23:12:08 »
kapa av jävelskapet och nita och packa om, gjorde jag på en cross jag hade, vart fint ljud som fan!
uzuki ltr 450
Yoshimura helsystem
cherry bomb
yamaha banshee duncan eliminator 403cc(såld)

Utloggad Zirox

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #5 skrivet: 3 april 2008 kl. 23:19:22 »
Tack för snabba svar, jag får åka till den lokala mc mekanikern så får han försöka svettsa ihop den igen.

Misslyckas det så går det ju alltid att kapa den i efterhand.

Men är det någon som vet var man kan få tag på en ny om man känner att man har lite extra pengar över nån gång?
Suzuki LTZ-400 06
Suzuki LTZ-400 04
Honda CB-750 98.

Utloggad corba

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #6 skrivet: 4 april 2008 kl. 08:20:17 »
Bästa tipset är Ebay.com
avgassystemen kostar runt halva priset jfr med hemma, även om du åker dit på moms och tull och frakt så blir det billigare.
kostar runt $300 för ett slip-on  (finns billigare) + frakt (+ev moms och tull), vilket i runda slängar blir 2500kr hemskickat och klart.
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Zirox

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #7 skrivet: 4 april 2008 kl. 16:59:12 »
Nu har jag fått mer info, det är ett Pro TRC Titan system, vilket är ett väldigt bra system. Men skall jag svetsa i det så behöver jag titan  :evil:

Om någon har en trasig dämpare eller en bit Titan över på ca 5x5cm så köper jag den.
Suzuki LTZ-400 06
Suzuki LTZ-400 04
Honda CB-750 98.

Utloggad klotsvenne

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #8 skrivet: 4 april 2008 kl. 18:01:00 »
pop- nita dit en remsa runt ett helt varv av tunn rostfri plåt...blir snyggt o billigt... 8O
YFZ 450

Utloggad Droopfy

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #9 skrivet: 5 april 2008 kl. 10:55:50 »
Citat från: "Zirox"
Nu har jag fått mer info, det är ett Pro TRC Titan system, vilket är ett väldigt bra system. Men skall jag svetsa i det så behöver jag titan  :evil:

Om någon har en trasig dämpare eller en bit Titan över på ca 5x5cm så köper jag den.



gör som ett av ovanstående förslag... kapa av den bit som är trasig. packa om dämparen... det blir snyggt med en lite kortare dämpare... ser dessutom bättre ut än att svetsa den.

Utloggad Fuhok

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #10 skrivet: 5 april 2008 kl. 14:26:11 »
hur blir det med effektförlust när man kortar dämparen?
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad ddh

Suzuki LTZ 400 2004 Hjälp
« Svar #11 skrivet: 5 april 2008 kl. 17:42:18 »
Ingen effektförlust av att korta av ljuddämparen.
orrland!

 


Online just nu.

153 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
GeFeldz, PeterDer, PerGrein,
Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme