Ok. NI som kör med rem/kardan ? Vad är det som servas, så att säga. Har fått för mig att det är remmen som tar mest stryk och som behöver bytas då och då...
Varför skulle inte kedja och drev hålla så länge, jag har kört 1000+mil med min Raptor 700 med samma kedja och drev 8O och den är inte slut på långa vägar!
Citat från: "MacGyverdet enda som skall servas är rem byte och eventuelt rengörning av variator och remmen bör hålla ca 500-1000 mil beroende på körningoch så länge håller inte en kjedja :wink: nu kostar kanske remen lite mer än en kjedja men när du byter kjedja så skall även dreven bytas så kanske remen blir billigare i allafall :)[/quoteVarför skulle inte kedja och drev hålla så länge, jag har kört 1000+mil med min Raptor 700 med samma kedja och drev 8O och den är inte slut på långa vägar!då har du skött den bra eller så har du en dyrare o-rings kjedjajag har själv kört två hjulingar med kjedja samt hafft en quad och kjedjoirna tar stryk om man inte rengör och smörjer ofta...kör man bara på väg så håller dom ju längre