Och att alla skydd är bättre än inga skydd är ju solklart men varför ska man betala mer för ett skydd som inte skyddar mer än det billigare, det var det frågan gällde från början :wink:
Citat från: "LAHA"Och att alla skydd är bättre än inga skydd är ju solklart men varför ska man betala mer för ett skydd som inte skyddar mer än det billigare, det var det frågan gällde från början :wink:Så du tror seriöst att Lidls hjälmar och grejer är lika bra som tex, Fox, shift mm ? Okej att det kostar lite för att det är just det märket ,men jag tror inte att dom tar 3000 kr för att det står fox på hjälmen.
Citat från: "Olle_deak"Citat från: "LAHA"Och att alla skydd är bättre än inga skydd är ju solklart men varför ska man betala mer för ett skydd som inte skyddar mer än det billigare, det var det frågan gällde från början :wink:Så du tror seriöst att Lidls hjälmar och grejer är lika bra som tex, Fox, shift mm ? Okej att det kostar lite för att det är just det märket ,men jag tror inte att dom tar 3000 kr för att det står fox på hjälmen.Nä, det saken gällde var ett ryggskydd som i ett svenskt test placerade sig på en andraplats i sällskap av betydligt namnkunnigare sällskap! Läs början på tråden!!!!
Oj oj oj det här blir kul.Ena laget hävdar att alla skydd är bättre om de är dyra. Även om tester visar att ett billigare skydd faktiskt klarar sig bättre.Och visst, varför ska man tro på testet? Det måste ju vara fusk eller riggat av tillverkaren av det billigare skyddet, helt klart.Men de test där dyra skydd får bra resultat i då? De kan väl aldrig vara falska. Jag menar en tillverkare av ett dyrt märke är ju alltid ärligare än ett billigt märke, så måste det ju vara. Så, min slutsats är att tester där dyra märken får bra resultat är alltid bättre/sanna än tester där billigare märken får bra resultat. Tänk vad lätt det blir nu att välja rätt.Själv skulle jag aldrig ta på mig ett skydd som inte kostar minst 5000kr. Tänk om man skulle köra av vägen med ett par stövlar som kostar 2300. Fan man skulle ju säkert bryta fötterna direkt. Sen var jag jävligt smart när jag köpte hjälm. Försäljaren ville lura på mig en svart Nolan hjälm för 3800. Det var nära att jag köpte den men lyckligtvis såg jag att samma modell fanns i motivlack för 5100, så den blev det. Skyddar betydligt bättre måste jag nog säga.Till sist ett varningen ord till er alla som köper era kläder och skydd på Ebay.com det är alldeles för billigt där, ni kommer inte att få fullgott skydd. Skänk gärna en tanke till alla amerikaner som kör runt med billiga skydd, de inte kan kanske inte rå för att det kostar mindre där så de är värda en tanke.