Citat från: "TAZ"jag håller med johan_w skydd är dumt att snåla på, finns nättre ställen att spara pengar på. CiteraDessutom har Lidls ryggplatta fått bäst i test av nån mc tidning. lidels mc reklam blad räknas inte som en mc tidning :wink: även om det är en riktig tidning så innebär "bäst i test" inte samma sak som bäst skydd efter som pris ofta spelar en roll i jämnförelserna!Läs i länken! Eller du föredrar kanske Kalle Anka som för övrigt inte heller är en MC tidning. Alla har inte en pappa som pröjsar :idea: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137033
jag håller med johan_w skydd är dumt att snåla på, finns nättre ställen att spara pengar på. CiteraDessutom har Lidls ryggplatta fått bäst i test av nån mc tidning. lidels mc reklam blad räknas inte som en mc tidning :wink: även om det är en riktig tidning så innebär "bäst i test" inte samma sak som bäst skydd efter som pris ofta spelar en roll i jämnförelserna!
Dessutom har Lidls ryggplatta fått bäst i test av nån mc tidning.
Det är just sånt här som får mig att bli irriterad, har man inte obegränsat med pengar så måste det väl vara kanonbra att det finns ett lågprisalternativ som matchar flera av de etablerade märkena. Även ett dåligt skydd måste ju vara bättre än inget skydd alls! Minst 90 procent av folket här på forumet kör inte på crossbanor och klarar sig säkert med mindre skydd än de unga självmordspiloterna som tror dom vet allt!
På gatan kör man mot mötande trafik, bilar, lastbilar som susar förbi.
CiteraPå gatan kör man mot mötande trafik, bilar, lastbilar som susar förbi.Ok Olle_deak, vart köper jag ett skydd som skyddar mej mot en mötande lastbil?? Jag är på samma spår som LAHA. Nog fan är det väl bra om ALLA har råd att köpa skydd OCH hoj? Visst, jag kunde ha köpt ett Dainese skinnställ för 15 000, hjälm för 7 000, ryggskydd för 1 200 och cruisa runt olagligt på en minimoto! Det är upp till var och en vad man köper för skydd. Det säljs inget på Lidl som inte är godkänt och testat.Jag köpte en hjälm för de tillfällen nån kommer på besök och vill åka med bakpå. Då kan en hjälm för 700:- vara bättre än ingen alls!!
Jag har överhuvudtaget inte påstått att det ska vara farligare att köra på crossbana än på vägen! Jag vet inte vad du har sett, men jag har då inte sett nån hojåkare i full MX mundering komma åkande på stan. Om jag ska köra till grannbyn o käka en mjukglass så e det ganska bra att ta på sig ett godkännt ryggskydd för att kanske slippa sitta i rullstol resten av livet. Skulle jag däremot ge mig ut på crossbanan skulle jag definitivt välja ett annat skydd än det som säljs på Lidl.
minst 90% av folket här på forumet kör inte på crossbanor och klarar sig säkert med mindre skydd än de unga självmordspiloterna
Citeraminst 90% av folket här på forumet kör inte på crossbanor och klarar sig säkert med mindre skydd än de unga självmordspiloterna tolkar de som att banan skulle vara farligare efersom att åkarna i ditt tycke är självmordsbenägna.OCH jag håller med er till 110% att billiga skydd är mycke bättre än inga skydd alls, tycker bara att det är lite konstigt att man har råd med en 100000 krs hoj men inte har råd att köpa skydd förutom när lidl har rea :roll: