Skyddet som sitter på grenröret har smällt,vad är det för kvalitet?hur kan man vara så obotat dum att man gör det i plast....Gjorde ett i aluminium i stället.
Då är ju frågan hur mycket av detta som kommer att gå på garantiutbyte :?:
Nu har jag snackat med Erik på Sarner Trading och du behöver inte oro dig! Han håller på och plitar ihop ett mail som jag lägger ut här så fort jag har fått det.
Värmeskyddet är kosntruerat och utprovat av Dinli Industrial för att vara ett fullgott skydd för föraren. Dock så måste det vara monteratenligt anvisningarna med två brickor på insidan samt en bricka på utsidan. Aluminiumfilmen skall också vara aplicerad på insidan av skyddet.Efter en del mils körning måste bultarna eventuellt efterdragas. Om inte efterdragning ¨är gjord kan så kan det föreligga risk att skyddet inte sitter så tajt som är nödvändigt och därvid kan bultarna komma åt materialet varvid det blir skadat som en följd (kan smälta). Är skyddet monterat i enlighet med anvisningrna så kommer inte skyddet smälta.Generalagenten Sarner Trading erbjuder dock som good will att kostnadsfritt ersätta de skydd som blivit skadade oaktat hur det uppkommit.MvhEric