Hej igen. Kommer med några fler nyfikenhetsfrågor inför valet av quad.Toppfart på en yamaha raptor 350 orginal (utan strypningar)?Toppfart på en yamaha raptor 700 orginal (utan strypningar)?Samt hur mycket tjänar man på toppfarten och "känslan av mer kraft" i maskinen på en 350 ifall man byter till effekt avgassystem, samt fullflödes luftfilter (med rätt munstycken i gasaren)?Frågorna baseras på min uppfattning om hur dessa maskiner är att pendla med då man gärna inte vill ligga och varva ut dom bara för att det är 90väg t.ex. Sen den sista frågan. Finns det färdigbreddade A-armar att köpa till en 350 ifall man vill få ut mer bredd och fjädringsväg? Förstår om frågorna är besvarade X antal gånger tidigare men är mån om att köpa rätt maskin för mina ändamål så jag slipper köpa grisen i säcken. (Och jag har ingen möjlighet att provköra maskinerna i fråga så får klara mig genom att vara frågvis)
Men det är tyvär just pengarna det sitter i. Visst kan jag vänta några månader och köpa en raptor 700 fast det skiljer ju ca 50.000sek gämfört med en fräsh beggad 350.Sommaren här uppe i norrland är så kort också så man vill ju kunna köra lite innan det blir 30minus grader!Då kanske det är ett alternativ att köpa en 350 och göra lite justeringar med prestandan och väghållningen och kanske nöja sig med det ett år och köpa en 700 till våren 09. Evig beslutsångest! Tack för svaren hittils!