Hej alla!Nu är det så att jag letar på allvar efter en 4 hjuling för att använda på vägen. Den bör ha en hastighet på iallafall 80km/h.Jag vill inte gärna lägga för mkt pengar på den då jag är rädd att jag ska trättna efter ett tag. (e så ibland här faktiskt)Ingen jag känner äger en atv så jag kan inte få tips från någon här... snälla någon Hjälp mig! 8O
Vart bor du? Här finns ju fyrhjulingsrepresentanter från hela sverige som är beredda att tala gott för sitt märke!Du får gärna prova min Raptor om du vill. Även om det kanske inte är det du söker så får du en uppfattning av hur roligt det KAN vara.Köp inte en för klen maskin för då kommer du att tröttna hur grym du än tycker den är i början. Bra instegsmaskin är väl Raptor 350 Pris: 40-50 000.Finns många andra bra maskiner. Mina råd är alltså:-Inte för klen, allra minst 300cc.-Kvalitet. Köp inget som ingen annan köper bara för att det är billigt.Välkommen att provköra!
Citat från: "Nettan8"Hej alla!Nu är det så att jag letar på allvar efter en 4 hjuling för att använda på vägen. Den bör ha en hastighet på iallafall 80km/h.Jag vill inte gärna lägga för mkt pengar på den då jag är rädd att jag ska trättna efter ett tag. (e så ibland här faktiskt)Ingen jag känner äger en atv så jag kan inte få tips från någon här... snälla någon Hjälp mig! 8ODu skulle kanske kunna säga lite mer om hur du vill köra.Du nämner att den ska gå på vägen men ska den även köras på grusväg, skogsväg, grustag, stubbåker, lerhål?Vill du ha en Quad eller ATV?4x4 eller 2x4?Absoluta max pris? (inte en krona över......)Har du någon ÅF i närheten?