Endel kommer med (frakt olja) som måste bytas annars skär den fan!!! annars köp biltemas.
då det är en ny så skall du inte ha helsyntet första gången en 10W-40 olja delsyntet fungerar kanon bra. Jag hadde tagit ett märke som är välkänt och ingen Biltema olja.. Rob´s
min son har en likadan. Den är svart ock 110cc. Bytte strax olja. Nu körs på yamalube 10w 30. Fungerar kanon.
hehe.. ja , de är sant. Olja är en riktig djungel. Får se vad ja hittar på. Ju mer ja läser om oljor desto mer förtivlad blir ja .Men Det blir nog att köpa nån form av Castrol olja tror jag. Men sen när ja tänker efter. När man var ung o körde 80cc cross (inte tävla allså) så körde ja på vilken skitolja som helst som ja hittade i farsans garage . Bara öste i o körde o det höll ju alltid, . Det var en Suzuki -88. flera av mina kompisar hade ägt den innan. Och dom körde ju skiten ur den dom med. Kvalitet i dom gamla maskinerna.
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️