Jag har Folksam på min Dinli och betalar 2095:- helförsäking, helår. Betalade samma för min Kymco när jag hade den och det var när jag köpte den som jag ringde runt till olika bolag. Länsförsäkringar (som jag har alla andra försäkringar hos) var dyrast av dom jag kollade med. IF var inte inkluderat eftersom jag av olika anledningar bojkottar dom.
Ett tips till er alla som letar billigaste försäkringen är att gå in på www.insplanet.se Det är ett företag som säljer försäkringar ÅT försäkringsbolagen. Du registrerar dej helt enkelt och knappar in vad du vill försäkra. Du blir uppring av insplanet när dom har letat upp den billigaste försäkringen åt dej, dom letar i alla försäkringsbolag. Tecknar du då försäkringen hos, låt säga Folksam för att dom är lägst, så erhåller insplanet en summa pengar för att dom lyckats värva en ny kund åt Foksam. Detta är jävfligt nimt för oss lite latare, lite slöare, som inte oarkar ringa runt till femton bolag o tjata, Insplanet fixar det ÅT dej. Jag kapade själv 3000:-/året på min bilförsäkring, och min sambo 1100:-/året, det är klart värt ett försök. Ibland blir du uppringd efter fem tio minuter. =) Lycka till..
Citat från: "sunfire"Jag har Folksam på min Dinli och betalar 2095:- helförsäking, helår. Betalade samma för min Kymco när jag hade den och det var när jag köpte den som jag ringde runt till olika bolag. Länsförsäkringar (som jag har alla andra försäkringar hos) var dyrast av dom jag kollade med. IF var inte inkluderat eftersom jag av olika anledningar bojkottar dom.Är din reggad som motorcykel eller terängskoter? För vad jag har hört så reggar en del sin b-korts quadar som terängfordon och då sjunker försäkringen betydligt!