Ok, då kan man helt enkelt säga att de som kollar ventiler och byter olja i tid och otid överdriver en HEL del!!
Citat från: "bebbe"Ok, då kan man helt enkelt säga att de som kollar ventiler och byter olja i tid och otid överdriver en HEL del!!Nja det beror ju på vad du menar med tid och otid. Enligt service boken så ska man kolla ventiler och byta olja och oljefilter vid 160 timmer (efter 20 timmars inkörning) Men det flesta byter nog oftare än så. Jag är en bland dom som byter oftare :oops:
Men 160 timmar är ju ändå ganska så mycket. Om det hade varit landsväg så kan man väl räkna om det till ca 1000mil?På crossen jag har nu är det ny kolv var 20:e timme. Det blir ju lite ofta om den skall ut på vägen
Yamaha raptor 300 serien går bort tycker jag.... men Yamana YFZ 450... den är det rejält ös i, minst lika bra som raptor 700. Raptorn är bokstavligen LITE större och klumpigare än 450'n och inte riktigt avsedd för banracing, dock fungerar den nog hur bra som helst för lite hobbyköra på banaska du ha en maskin som håller länge, bra kvalité på allt, så tycker jag Raptor 700 är bästa allround maskinen.har du lite sämre innehåll i plånboken tycker jag du ska satsa på en Hyosung 450/ Goes 450, extremt prisvärda maskiner, motorerna går hur bra som helst, dock lite skavanker i chassi osv, lätt fixat ändå, den är ju inte mycket billigare för ingenting Lycka till