Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Brute Force 750 ljudämparen  (läst 3017 gånger)

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« skrivet: 28 februari 2008 kl. 19:53:39 »
Hej ja har haft min kawasaki sedan oktober 06 ja hadde ifrån hmf sysstem som inte höll sedan bytte ja tillbaka till orginal ljudämparen denm har funkat sådär grenröret har gått sönder 2 gånger har svetsat det.

 Nu har ljudämpar bitar börjat lossna ifrån ljudämparen och sätter sig i utloppet och man får dra ut dom med tång och den börjar baktända mer och mer desto mer bitar som lossnar.

 När ja kör ligger ja mnellan 50-95 beronde på väg och allt mellan 2mil och15 mil beronde på var ja ska någon stans ja kör bara asfalt.

När ja stannar så är bakre grenröret lite rött ibland lite mera när man stannar och ibland inne i ljudämpare med.

Min fråga är vad är felet som gör att min maskin äter upp min ljudämpare :roll: ?
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad BigBadGrizzly

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #1 skrivet: 28 februari 2008 kl. 20:21:19 »
De verkar skumt.
Jag har inte haft några problem med min...än.
Men den har inte gått lika långt som din heller.

Har dessvärre inget bra svar att komma med. :?
awasaki BruteForce 750 Camo
Kawasaki kx250
Triumph Speed Triple

Pete

  • Gäst
Pete
Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #2 skrivet: 28 februari 2008 kl. 22:09:42 »
Hmf har haft stora problem med sina dämpare i många år.... popnitarna vid endcapen vibrerar loss... vet inte om dom är bättre nuförtiden....

Anledningen till att ditt grenrör spricker kan ev bero på att den går lite snålt och grenröret blir glödgat för många gånger.... "bara en teori"

MEN... du ska ABSOLUT inte fortsätta att köra med stopp i ljuddämparen... du kommer att bränna dina avgasventiler då värmen inte transporteras bort.... och det blir en dyr historia..... :(

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #3 skrivet: 29 februari 2008 kl. 05:10:47 »
God morgon stop blir det inte i ljudämparen efterhand som dessa småbitar kommar ut i ljudämparens utlopp tar ja bort dom men det är irriternade för ja vet om några 100-mil kanske ja måste skaffa en ny ljudämnpare ja vet inte vilken man ska skaffa för ja vet inte vilken som håller.
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad Arke

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #4 skrivet: 29 februari 2008 kl. 16:05:22 »
Jag tror att avgas smällarna har funnits där hela tiden. Bara att nu hör du dom eftersom ljuddämpastoppningen är borta. Jag kan höra kvävda avgasmällar på min som har stoppningen kvar.
Kawasaki Bruteforce 750efi 2008 cammo
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay,
it´s not the end.

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #5 skrivet: 29 februari 2008 kl. 16:58:51 »
Nu har ja varit på jobbert fick tag i en som kunde bygga i rostfritt ska till han imorogn och se vad han kan göra med fyrhjulingen. Tänkte om han kunnde bygga nya gren rör och kanske öppna upp ljudämpare och bygga om den lite vi får se vad det utmynnar i.
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #6 skrivet: 8 mars 2008 kl. 15:43:00 »
Har idag rivit ner alla jävla plast och grejor det tog lång tid så för dom som vill vet iframtiden så siter det 152 högfarts munstycke i den främre förgasaren och i den bakre är det 158.

 Nu ska ja byta ska bara få tag på någon som har hemma för kawasaki center i löddeköpinga hadde inget fast man hadde ringt inna och frågat.  :cry:
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #7 skrivet: 21 mars 2008 kl. 07:28:05 »
Hej igen nu har ja gjort allt färdig och resultatet blev bra bytte ifrån 152 på den främre cylinder till 160 och på den bakre ifrån 158 till 167.

Ja har även bytt min ljudämpare och fick tag i en som kunnde bygga i rostfritt så nu har ja en ny rostfri ljudämpare som ja förlängde lite jämfört med orginalet men annar så ser det ut innuti som förut.

Det ända som ja undar över den baktänder fortfande lite fast mindre än förut ska man stoppa mer stoppning i ljudämpare eller går det bra att det  som det är idag? Är dessa avgasknallar farliga för ljudämparen?

                  Ha det bra
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad connyboy

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #8 skrivet: 21 mars 2008 kl. 08:10:06 »
Tjenna... avgas smällarna får man pga att den går för snålt när du släpper gasen...tror att du får byta lågfarts munstycket till ett par snäpp större om du ska bli av med problemen. och går den för snålt blir den för varm.. inte bra varken för motor eller ljud dämpare....mvh conny andersson
Jag gasar tills det rasar....

Utloggad frans

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #9 skrivet: 21 mars 2008 kl. 08:38:14 »
Citat från: "Arke"
Jag tror att avgas smällarna har funnits där hela tiden. Bara att nu hör du dom eftersom ljuddämpastoppningen är borta. Jag kan höra kvävda avgasmällar på min som har stoppningen kvar.


Det verkar som andra som kör kawasaki också har samma problem med avgas smällar så ja undar om det bara har med munstyckena att göra så det inte är med tändningen med lite kanske ja vet inte bara funderar lite för man vill ju inte riva hela skiten i en det tar ju hela dagen.

Ha det bra
ör en kawasaki Brute Force 07 blå  Gatreggad


 ifrån 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gått 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad Outlander

Brute Force 750 ljudämparen
« Svar #10 skrivet: 21 mars 2008 kl. 09:56:42 »
Troligen är det att den går lite magert, alla dessa maskiner skall ju klara de hårda avgaskraven för USA (där de oftast byggs också, trots Japansk härkomst).

Bestycka upp förgasarna och dina problem försvinner garanterat och livslängden ökar på hela ekipaget......
Outlander
Moderator

 


Online just nu.

65 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ZebuZa, Bjursing,
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme