Det är nog bäst vi börjar skilja snökedjorna från drivlinekedjorna.Hursomhelst så köpte jag en xringskedja i fredags och monterade på min raptor.söndagen började med ett antal mils körning på grus/asfaltsvägar från borås ner till Hid.därefter ett varv på en stubbracebana. en mindre tvätt efter detta erfodrades och sedan bar det av på fler grusvägara med avstickare in i terängen.tempot varierade från lugnt upp till högt.jag lyckades sänka hojen i en stor vattenpöl på en åker och fick ta hjälp av ATV-grabbarna att komma loss. därefter mera stubbrace och sedan transportsträcka till ett gammalt träsk där vi grävde ner oss ordentligt.under dagen blev kedjan Rejält blöt och lerig i många omgångar.än så länge håller den och visar inga svaghetstecken. orginalkedjan satt på i ungefär 320 mil utsatt för liknande körning.blir intressant att se hur biltemas produkter matchar detta.Någon mer som testat dessa kedjor?//Droopffy
Citat från: "Robin"Har inte testat några andra kedjor men jag tycker det drar bra, kör till 70% med lastat släp. För det priset så tycker jag helt klart att det är bra grejer. Sen tror jag att om man kör fast med biltemas så tror jag inte man kör vidare med några andra kedjor.Hmm, om du kör till 70% med lastat släp innebär det att du även kör ut saker TILL skogen och inte bara från. Inte alla som skaffat sej retur frakt ;-)Innebär det att du har på kedjorna även på sommaren?
Har inte testat några andra kedjor men jag tycker det drar bra, kör till 70% med lastat släp. För det priset så tycker jag helt klart att det är bra grejer. Sen tror jag att om man kör fast med biltemas så tror jag inte man kör vidare med några andra kedjor.
såg att biltema kommit med en ny kataloghttp://www.biltema.se/archive/documents/catalog/se/bil_120.pdffått en stor sving på mc/atv tillbehör iaf och det välkommnas