Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?  (läst 2576 gånger)

Utloggad freddeboy

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« skrivet: 26 februari 2008 kl. 21:05:22 »
Någon som ids kolla det på regbeviset alt. vv.se vore jag tacksam! Jag vet inget regnr.

Jag är bara nyfiken, inte alls sugen på en Z400 ;-)
Yamaha Raptor YFM700R SE (Dresel) SÅLD
Suzuki LT-Z400 (Dresel) SÅLD
Yamaha YFM350RV        SÅLD
SMC 250                      SÅLD

Utloggad Hubbe

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #1 skrivet: 26 februari 2008 kl. 22:04:05 »
Skatt på alla mc är 180kr+20 registerhålln. 200kr totalt. om det var det du undrade.
-----------------------------------------
utan hjul...

Utloggad freddeboy

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #2 skrivet: 26 februari 2008 kl. 22:23:25 »
Citat från: "Hubbe"
Skatt på alla mc är 180kr+20 registerhålln. 200kr totalt. om det var det du undrade.


Nix...
Yamaha Raptor YFM700R SE (Dresel) SÅLD
Suzuki LT-Z400 (Dresel) SÅLD
Yamaha YFM350RV        SÅLD
SMC 250                      SÅLD

Utloggad sunfire

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #3 skrivet: 26 februari 2008 kl. 22:43:05 »
Fabrikat: DRESEL MCT S4
Årsmodell: 2006 Fordonsslag: MC

Tekniska data
Effekt kW: 14 Antal passagerare: 1
Växellåda:  
Max släpvagnsvikt:  
Max släpvagnsvikt B-behörighet:  
Max lastvikt: 180
 
Kopplingsanordning 1:  Kopplingsanordning 2:  
Däckdimension fram: AT22X7-10 Däckdimension bak: AT20X10-9
Kaross: ÖVRIGT (98)
Skattevikt: 200 Tjänstevikt: 200
Totalvikt: 380 Sänkt totaltvikt: 380
Längd: 180 Bredd: 117
Drivmedel: BENSIN Alternativt drivmedel:  
Skyltformat fram:  Skyltformat bak: EU-MC

T11H ANNAN FYRHJULING ÄN LÄTT FYRHJULING, L7E.
T13H ÅRSMODELLBETECKNINGEN ÄR ÅSATT AV FORDONSTILLVERKAREN.
T14A EEG-TYPGODKÄNNANDENR: E11*2002/24*0161*00
UTFÄRDANDEDATUM 050208
T14C VARIANT: AK VERSION: 47
T31AA AVGASUTSLÄPP, DIREKTIV 2002/51/EC . CO 1.272 G/KM.
T31AB AVGASUTSLÄPP, DIREKTIV 2002/51/EC . HC/THC 0.311 G/KM
T31AC AVGASUTSLÄPP, DIREKTIV 2002/51/EC . NOX 0.241 G/KM.
T31AH AVGASUTSLÄPP VID TYP 2-PROVNING, DIREKTIV 2002/51/EC .
CO 1.024 % VOL
T31CJ MOTORNS MAXEFFEKT VID 6500 RPM
T31UA LJUDNIVÅ: STILLASTÅENDE 89 DB(A) VID 3250 RPM. UNDER
KÖRNING 80 DB(A)
T33D MOTORTYP K428 , ARBETSSÄTT FÖRBR , 4 -TAKT
T71TA FORDONETS KONSTRUKTIVA MAXHASTIGHET ENLIGT INTYG OM
ÖVERENSSTÄMMELSE (COC ELLER TYPINTYG) ÄR 105 KM/H.
T71W FORDONETS HÖJD 1,18 M
DÄCK- OCH FÄLGDIMENSION AXEL 1 AT22X7-10 /
DÄCK- OCH FÄLGDIMENSION AXEL 2 AT20X10-9 /
...men jag kan ha fel...


Utloggad freddeboy

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #4 skrivet: 26 februari 2008 kl. 22:58:56 »
Citat från: "sunfire"
Fabrikat: DRESEL MCT S4
Årsmodell: 2006 Fordonsslag: MC

Tekniska data
... /


Tack, det var tyngre än vad jag trodde. Godkända strålkastare väger kanske mycket...

Någon som vet torr- eller tjänstevikt på en oreggad? Sett uppgifter på 169kg, men det kanske är torrvikt...
Yamaha Raptor YFM700R SE (Dresel) SÅLD
Suzuki LT-Z400 (Dresel) SÅLD
Yamaha YFM350RV        SÅLD
SMC 250                      SÅLD

Utloggad zupe

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #5 skrivet: 27 februari 2008 kl. 20:52:00 »
Skummt!!!

I mitt står det
Moto-star reggad

Tjänstevikt 195 kg
maxlast 155 kg
skattevikt 190 kg
totlalvikt 350 kg
Maxhastighet 110 km/h


Borde ju stå samma tycker man.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Lunk

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #6 skrivet: 29 februari 2008 kl. 08:14:41 »
Torrvikt enligt fabrik är 168kg.
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad Lunk

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #7 skrivet: 29 februari 2008 kl. 08:17:44 »
QuadSport Z400 Specifications

    * Engine: 398cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 4-valve,
    * Bore & Stroke: 90.0 x 62.6mm
    * Compression Ratio: 11.3:1
    * Fuel System: Mikuni BSR36
    * Lubrication: Dry sump
    * Ignition: Digital/transistorized
    * Starter: Electric
    * Transmission: 5-speed, with reverse
    * Final Drive: # 525 chain
    * Overall Length: 1830mm (72.0 in.)
    * Overall Width: 1150mm (45.3 in.)
    * Overall Height: 1115mm (43.9 in.)
    * Seat Height: 810mm (31.2 in.)
    * Ground Clearance: 262mm (10.3 in.)
    * Wheelbase: 1245mm (49.0 in.)
    * Dry Weight: 168kg (370 lbs.)
    * Suspension:
     FRONT: Independent, double A-arm, 5-way adjustable preload, 8.3  inches of travel
          REAR: Linkage-type, gas/oil damped, fully adjustable spring preload, adjustable compression and rebound damping, 9.1 inches of travel
    * Brakes:
         FRONT: Dual hydraulic discs
          REAR: Single hydraulic disc
    * Tires:
          FRONT: AT 22 x 7-10
          REAR: AT 20 x 10-9
    * Fuel Tank Capacity: 10 liter (2.65 gal.)
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

Utloggad freddeboy

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #8 skrivet: 29 februari 2008 kl. 13:01:25 »
Citat från: "Lunk"
QuadSport Z400 Specifications

    * Engine: 398cc, 4-stroke, four-cylinder, liquid-cooled, DOHC, 4-valve,
....


Cool, dom har börjat med fyrcylindriga LT-Z'or ;-)

Skämt åsido...tycker det skiljer mycket även om 168 är torrvikt och tjänstevikten avser fulltankat fordon men olja och vatten.

168 + nästan 10 kilo bränsle = 178
olja typ 2kg = 180
kylarvätskevolym? kanske 1,5kg = 181,5kg

???
Yamaha Raptor YFM700R SE (Dresel) SÅLD
Suzuki LT-Z400 (Dresel) SÅLD
Yamaha YFM350RV        SÅLD
SMC 250                      SÅLD

Utloggad zupe

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #9 skrivet: 29 februari 2008 kl. 13:15:49 »
Tror inte de har väg in de utan bara "gissat" tjänstevikten, efter som det skiljer mellan olika reggbevis
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad freddeboy

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #10 skrivet: 29 februari 2008 kl. 13:43:58 »
Citat från: "zupe"
Tror inte de har väg in de utan bara "gissat" tjänstevikten, efter som det skiljer mellan olika reggbevis


Låter som ett rimligt antagande. Jag får väl leva i tron om detta tills motsatsen bevisats.  :lol:

Jag får väl helt enkelt köpa en vägreggad och väga den  :!:
Yamaha Raptor YFM700R SE (Dresel) SÅLD
Suzuki LT-Z400 (Dresel) SÅLD
Yamaha YFM350RV        SÅLD
SMC 250                      SÅLD

Utloggad Lunk

Tjänste- resp. skattevikt på vägreggad LT-Z400?
« Svar #11 skrivet: 29 februari 2008 kl. 19:53:34 »
Hehe fyra cylindrar ...... måste ha tappat tre på min.
Så kan det gå när man kör copy - paste utan att läsa.....
  :twisted:
LTZ400 -06 såld
LTZ400 -06 Såld

 


Online just nu.

167 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Honda-Robban, svenne78, nicket5,
Flest online idag: 204. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme