är de ingen risk att man får en jädra massa skrammel med såna under motorn?
snyygggt
Shysst lirat men det sa jag i går !!Den plåten behöver du om du skall åka efter mej Nesse
Jag har ett likadant projekt på gång, men till en fyrhjulsdriven maskin, och dem blir ju oftare utsatta för arga stenar, träd och liknande undertill än en quad.Det jag då funderat på är om durkaluminium verkligen är så optimalt.Den är ju mönstrad för att vara halksäker, men undertill vill man ju ha motsatt funktion, man vill ju glida över alla hinder så lätt som möjligt istället för att fastna på dem.Och med durkplåt glider man nog inte över trädstammar och liknande lika enkelt.Jag kommer nog därför att satsa på slät aluminium!Alternativt vända ribborna uppåt.Eller hur lätt "klibbar" aluminum fast i stenar?Aluminium är ju en mjuk metall, men vikten talar ju ändå för just det materialet.Det är ju inte utan att man känner sig rätt lat när man jämför med VISSA här som tydligen har hur mycket energi och engagemang som helst, men jag får väl se när andan faller på! :oops:
Ligger dina plåtar direkt mot ramen, eller har du fipplat emellan nån form av gummimatta, skumkuddar eller liknande?På min andra maskin har jag heltäckande fabriksplåtar undertill, och dem levererades med en trave kuddar som mellanlägg.
Så här ser min hasplåt ut och jag kör i skogen och vill INTE ha räfflorna neråt..Man kan ju inte glida lika lätt över hindren främre stycket av plåten är durk av 3-5,främmre undre är 5mmoch den under och mellan fotplattorna är 3mm..Det är bra att jag lärt dej Droopfy att man SKALL ha bra plåtar under.Men när du var med så var det som att åka motorväg :wink: :wink: Nesse(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)större bildhttp://www.mypix.se/member/my_account_album.php?al_id=62097&position=27&showmtrl=1196637