kul med så många svarmen har inte yfz450 med gasdämpare ? tycker att det borde vara så när det igentligen är en tävlings maskin så den borde ju göra sig väldigt bra på crossbanan den har ju vunnit allt som går att vinna typ.men som ni säger så är nog 700:an bättre lämpad för vägen då jag åker både coh med min hoj så blir det ju ett svårt val.hur funkar det att hoppa och dyligt med 700:an den väger ju destomera och har högra tyngndpunkt ?den väger ju som min nuvarande Goes450x å den går att hoppa med men den är lite "småklumpig"sen till nästa fråga hur är det med ramarna på dom om jag läst rätt så har väll yfz450 stålram och 700 aluram borde inte 700:an vara bättre mot rost mm lr hur är det med den saken ?
Hade helt ärligt inte valt någon av dom..Tex nya Suzuki 450 -08 är en riktigt fin hoj på bana. Och från och med -08 så har dom större ventiler (nya topp) andra kammar, ny CDI box mm.men jag skulle helt klart rekommendera nya KTM
Citat från: "Olle_deak"Hade helt ärligt inte valt någon av dom..Tex nya Suzuki 450 -08 är en riktigt fin hoj på bana. Och från och med -08 så har dom större ventiler (nya topp) andra kammar, ny CDI box mm.men jag skulle helt klart rekommendera nya KTM Hur många såna har du sett vägreggade! Du kan väl ändå inte rekomendera KTM:s maskin till en kille som säger att han ska köra väg också?
Citat från: "LAHA"Citat från: "Olle_deak"Hade helt ärligt inte valt någon av dom..Tex nya Suzuki 450 -08 är en riktigt fin hoj på bana. Och från och med -08 så har dom större ventiler (nya topp) andra kammar, ny CDI box mm.men jag skulle helt klart rekommendera nya KTM Hur många såna har du sett vägreggade! Du kan väl ändå inte rekomendera KTM:s maskin till en kille som säger att han ska köra väg också?Suzukin har jag sett många reggade.Och jo det gör jag då han själv har sagt att han är sugen på den..
Citat från: "Olle_deak"Citat från: "LAHA"Citat från: "Olle_deak"Hade helt ärligt inte valt någon av dom..Tex nya Suzuki 450 -08 är en riktigt fin hoj på bana. Och från och med -08 så har dom större ventiler (nya topp) andra kammar, ny CDI box mm.men jag skulle helt klart rekommendera nya KTM Hur många såna har du sett vägreggade! Du kan väl ändå inte rekomendera KTM:s maskin till en kille som säger att han ska köra väg också?Suzukin har jag sett många reggade.Och jo det gör jag då han själv har sagt att han är sugen på den..Jo men nu var ju frågan vilken som var bäst av YFZ 450 eller Raptor 700, och så vitt jag vet så har Yamaha gjort dom :idea: Den du rekomenderade var ju KTM, o den finns väl inte vägreggad va?