Bäst är att fixa en töjbar universaldamask, sk. quickboot, som töjs ut och träs på med ett särskilt verktyg för drivaxeldamasker. Drivknuten går inte att dela på, så därav finns i princip bara den här metoden. Finns även en damaskvariant där man limmar ihop damasken runt axeln, men är osäker på vad det är för material i dessa, samt om de håller i längden. Jag lejde en Autoverkstaden-verkstad att töja damasker när jag hade en CF moto inne för reparation av damaskerna. Kostade runt 100:- i arbete. Viktigt!! Damaskerna på en 4WD ATV är lika viktigt att hålla smorda som kedjan på en Quad/motorcykel, gummiräfflorna i damaskerna ligger mot varandra, och slits fort om det kommer in en massa grus och damm i kombination med torrt gummi. Smörj dom med en bra siliconspray eller siliconolja/stift nångång i veckan. Bara att kladda på! Jag kör fortfarande med originaldamasker, och har tickat in på 310 mil nu. Smörj ska ni ha! :wink: