Ville bara säga att jag har provat på att köpa från e-bay. Vann min auktion inatt på en orginal ljuddämpare från en raptor och fotpinnar med tillhörande hällskydd för sammanlagt 20 dollar..... =)Med frakt så vart det sammanlagt 600 kr och det är ju trots en dyr frakt väldigt billigt, eller hur?Nu är det bara att hoppas att grejorna kommer fram som dom ska..Så jag kan rekomendera dom som inte slagit ett öga på Ebay att göra det..
Sen får du ju lägga på tull avgift + 25%moms om han nu inte skikade grejerna till dej som gåva.
Citat från: "dalle79" Har även kommit undan avgifterna på nya prylar ibland, vet dock inte varför.För att det är stått gåva eller för att det är små pengar det handlar om, Därför "slinker" det förbi i tullen."Flattbeat" Jag skulle tro att du slipper betala någon moms eller tull för det där, Liten summa så det blir inga pengar av det ändå, Jag fick saker ifrån usa för 3000kr förra vecka, Betala inte en krona.
Har även kommit undan avgifterna på nya prylar ibland, vet dock inte varför.
Har ingen betydelse om det står "gift" eller inte.Pratat ett otal ggr med utrikesterminalen i Malmö.Under en 4-500.- så klarar man sig till 99% av fallen utan Tull.