Jag ser en bildhär finns en länkhttp://picasaweb.google.com/jonas.bergh/GoesBilder/photo#5163103108160694050
Själv kör jag på egen mark hemma hos min far där det inte finns några bärplockare som inte tillhör släkten. Och hemma i stan kör jag på den gamla militärmarken, då det finns ett undantag i lagen som säger att man får köra där marken redan är förstörd. Och ett antal år av stridsfordon och bandvagnar samt den enduroklubben som ligger där har redan sett till att marken är bearbetad.
Jag tror det väl väldigt få som åkt på böter för brott mot terrängkörningslagen, jag har aldrig hört någon som åkt dit på atv. Har några kompisar som åkte på det då dom var ute med bilarna... ioförsig kom länsman med båt och tog dom då dom kört fast :roll: 600:- åkte dom på.Nu ska man väl inte säga vars det är större och mindre risk men om man undviker att köra på privata markägares marker utan istället är på dom stora skogsbolagens marker är risken i regel mindre för skadestånt. Som pålamalm skrev, kartledningsgator är bra, där är risken minimal att man åker dit också plus att man inte förstör något eftersom det inte ska växa någon skog där.