tror det är värre att köra utan plåt.Kör du på väg så drar man ju uppmärksamhet till sig då man kör utan reg skyllt. Risken att bli stoppad på vägen är mångdubbelt större. Men har man kan ju ha skylten i väskan och kasta på den när man ska ut på vägen igen.
Du som äger din egen mark får köra på den med en arbetsmaskin så länge det gäller skogsbruk.Har talat både med polisen,VV.så det var fritt fram för mig.Även på allmän väg till o från hemmet o till skogen.
Citat från: "rantanen"Du som äger din egen mark får köra på den med en arbetsmaskin så länge det gäller skogsbruk.Har talat både med polisen,VV.så det var fritt fram för mig.Även på allmän väg till o från hemmet o till skogen.Brukaren får enligt de undantag som finns i TKL köra på marken, dispens skall finnas. Att du äger den har ingen betydelse. Kör du terrängreggat så får du generellt inte åka på allmän väg utan skriftlig dispens skall finns. Nu förutsätter jag att vi pratar terrängreggad ATV.Givetvis får du köra på egen tomt.//L
Skylten monterar man snett framför vänster bakhjul då blir den igengrodd så fort man kör utanför vägen och problemet är löst.
tror du det funkar med en gosedjurs älg? Skulle ju inte bromsa så förbaskat som en riktig.