min far har varit polaris ÅF i 20 år å jag har alldrig hört att någon har fått svetsa ramen på non maskin, men det kan nog förekomma beror ju helt på hur man behandlar maskin.angående 4wd på polarisen så ska det står i instruktionsboken non ting med att man inte ska sladda å spinna med fyrhjulsdrift för då kan det paja så om man kör sönder 4wd på det sättet så går det första gången på garantin och om det händer igen så får man bekosta reparation själv.alltså läs instruktions boken innan ni börjar köra maskin.
vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!
Citat från: "jank"vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!Vad är skillnaden rent mekanisk mellan att maskinen själv kopplar in 4wd när bakhjulen spinner och att slå till knappen när det spinner?//L
Citat från: "Egedal"min far har varit polaris ÅF i 20 år å jag har alldrig hört att någon har fått svetsa ramen på non maskin, men det kan nog förekomma beror ju helt på hur man behandlar maskin.angående 4wd på polarisen så ska det står i instruktionsboken non ting med att man inte ska sladda å spinna med fyrhjulsdrift för då kan det paja så om man kör sönder 4wd på det sättet så går det första gången på garantin och om det händer igen så får man bekosta reparation själv.alltså läs instruktions boken innan ni börjar köra maskin.Det är med fyrhjulsdriften URKOPPLAD som man inte ska spinna enligt boken /Palm
4wd skall endast gå in med knappen intryckt om den går in utan denna knapp intryckt så är den något tekniskt fel på 4 wd knappen
Citat från: "Lillhajen"Citat från: "jank"vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!Vad är skillnaden rent mekanisk mellan att maskinen själv kopplar in 4wd när bakhjulen spinner och att slå till knappen när det spinner?//LDet är stor skillnad om jag fattat det rätt. Knappen ser till att koppla in driften till fram däcken. Förmodligen med någon form klackar/kugg som går i. Men den automatiska fyrhjulsdriften är ett envägs lager. Så det är 2 separata system. Typ som att man inte skall lägga i parkering på en automatväxlad bil när man rullar. Låter jätte illa och saker kan/går sönder.