De tändboxar till 350:n jag läst om gör ingen direkt skillnad på effekten, bara ökar varvstoppet med 1000 rpm, vilket dock kan vara önskvärt om man har en trim/race-kam som ger bra effekt på högre varv.Originalkammen börjar dala i effekt vid ca 6000 rpm så 1000 rpm mer ger nog mest ökad slitage på kolv etc.När jag själv kör så kommer jag aldrig upp till varvstoppet ändå, bättre att växla så att man får kraften på de lägre varven.Om du är sugen på billiga men relativt effektiva trim, kolla på en högkompskolv och trim-kammar. Det är dessa två grejor som gäller efter att man gjort standard-åtgärderna (luft/avgas/ombestyckning) enl. jenkarna iaf.Har räknat på runt 3-3500 för grejorna om man köper från USA och sedan kan man be någon bekant med motorintresse montera detta om man inte vill göra det själv.Jag är sugen på detta, mycket för att ändra karaktären på motorn till mer krut på högre varv. Kör man mest på vägen är det skönt att kunna varva ut ordentligt. Lågvarvs-vrid som 350:n har är mer användbart i skogen där det är knixigt kan jag tänka mig.