Citat från: "corba"Citat från: "Lind-800"Håller inte riktigt med er där,jag hade en Suzuki LT50 2t förut och den var det inga problem att krypköra och ta det lungt med. Den toppade ca 25 km/h "ostrypt".Det finns säkert 2taktare som är bra.Min kommentar avsåg julas 2TDet viktiga är som jag ser det att det finns möjligheter att fartbegränsa.Sukas 2T har säkert tumgas vilket gör det lättare att krypköra, samt att det brukar då också finnas en stoppskruv. Julas 2T har vridgas utan stopp.Samt att den behöver varvas lite innan slungkopplingen hugger in och sen bär det av rätt bra.Även mitt inlägg gäller den typ av maskiner som jula (vilket är samma eller iaf ganska likt blata (tror jag de kallas) maskinerna) har.
Citat från: "Lind-800"Håller inte riktigt med er där,jag hade en Suzuki LT50 2t förut och den var det inga problem att krypköra och ta det lungt med. Den toppade ca 25 km/h "ostrypt".Det finns säkert 2taktare som är bra.Min kommentar avsåg julas 2TDet viktiga är som jag ser det att det finns möjligheter att fartbegränsa.Sukas 2T har säkert tumgas vilket gör det lättare att krypköra, samt att det brukar då också finnas en stoppskruv. Julas 2T har vridgas utan stopp.Samt att den behöver varvas lite innan slungkopplingen hugger in och sen bär det av rätt bra.
Håller inte riktigt med er där,jag hade en Suzuki LT50 2t förut och den var det inga problem att krypköra och ta det lungt med. Den toppade ca 25 km/h "ostrypt".
http://funride.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=260&cat=130skulle vara mitt val