Be dom specifiera var det står hur fordonet skall vara reggat när dom ringer tillbaka. Om du läser TKL, var finner du grund för hur fordonet skall vara reggat?Bara nyfiken på vad och hur du tolkar TKL. //L
Detta ämne vägrar uppenbarligen att dö!Hur svårt ska det vara? Detta ständiga snack om registreringsformens betydelse för om man får köra i terräng eller inte kan ni ju lägga av med. Nu! Uppfyller man alla andra krav är det fritt fram att köra i terrängen oavsett typ av registrering!En av de senaste gångerna detta avhandlades:http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=12030&highlight=Sen förstår jag inte hur man kan sätta en högre tro på en förvirrad tjänsteman på Motståndsrörelsen än de lagar vi faktiskt har på området..?
[...]Men jag vill dock fortfarande ha ett utlåtande av nån som inte är riktigt så partiska som det känns som många av oss är här. För än så länge så blir det lite olika bud varje gång frågan kommer upp.
De "olika buden" kommer från att det spekuleras och funderas en hel del utan vidare belägg för det. Orkar man inte läsa på och skapa sig en egen uppfattning finns det bara två alternativ kvar - fortsätta sväva i okunskap eller lita på någon som faktiskt läst på. Väljer man det förstnämnda tycker jag att man ska nöja sig där och inte fortsätta att vältra sig i sin okunskap...
Så dom hade kommit fram till att det inte var lagligt att köra på en allmänskoterled med en fyrhjuling om den var reggat som något annat än en terrrängskoter.