Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Styrkan  (lĂ€st 2577 gĂ„nger)

Utloggad ImuN

Styrkan
« skrivet: 19 januari 2008 kl. 15:47:53 »
Som jag förstog de innan jag köpte min hyosung va att effekten va sĂ„ bra att  de bara va att gasa upp den.. och att den skall göra mellan 115-140
men i mitt fall sÄ Àr de kopplingen om du ska köra bakhjul och maxar den i 110 ungefÀr? Àr de sÄ för er me? mvh
obin BlĂƒÂŒcher
----------------
Hyosung 450
Rullgas
trottel kit
dragen insats
öppen luftburk

Utloggad Goes450X

Styrkan
« Svar #1 skrivet: 19 januari 2008 kl. 16:23:54 »
Har du tagit ut insatsen i ljuddĂ€mparen, samt bytt trottel och munstycken?  utan dom Ă€ndringarna sĂ„ Ă€r det inte sĂ„ mycket knuff i masinen.
oes 450X
-----------------------------------------
www.atvstockholm.com

Utloggad ImuN

hmm
« Svar #2 skrivet: 19 januari 2008 kl. 17:59:30 »
tÀnkte nÀstan att de va trotteln.. den i ljuddÀmparen Àr borta.. gör de stor skillnad med trotteln me eller`? lite halv besviken pÄ kraften jusst nu!! mvh
obin BlĂƒÂŒcher
----------------
Hyosung 450
Rullgas
trottel kit
dragen insats
öppen luftburk

Utloggad Goes450X

Styrkan
« Svar #3 skrivet: 19 januari 2008 kl. 18:16:07 »
Ja, du mÀrker skillnaden direkt :!:
Helt annat drag i maskinen.
oes 450X
-----------------------------------------
www.atvstockholm.com

Utloggad ImuN

Styrkan
« Svar #4 skrivet: 19 januari 2008 kl. 20:51:08 »
tackar!!..
obin BlĂƒÂŒcher
----------------
Hyosung 450
Rullgas
trottel kit
dragen insats
öppen luftburk

Utloggad rapier450

Styrkan
« Svar #5 skrivet: 20 januari 2008 kl. 20:05:53 »
Öppna upp luftburken oxĂ„ o sĂ€tt pĂ„ en slipponljudĂ€mpare nĂ€r du Ă€ndĂ„ hĂ„ller pĂ„,men glömm inte att byta munstycken !!!!
apier 450 sÄld
Kymco msu 500 inköpt

Utloggad kyozo

Styrkan
« Svar #6 skrivet: 20 januari 2008 kl. 21:05:25 »
köp till detta kittet....... http://www.mcbutikenshop.se/Produkt.aspx?ProduktID=1192
det ingÄr nÀr man köper Goes 450X och ta bort "pipen" i ljuddÀmparen sÄ vipps har du tillrÀkligt med efekt jag lovar ;)

min goes gorde 127 km/h med endast trottel och munstycke.......
men nÀr jag Àven tog bort "pipen" och locket till luftburken sÄ gör den numera 149km/h
vill du ha Ànnu mera toppfart sÄ ska du Àven köpa ett 15 kuggs framdrev det finns att köpa hÀr..... http://www.atvhuset.se/Shop/Index.php

tÀnkte att jag skulle testa vad min kommer upp i med det drevet i vÄr nÀr det blir lite bÀttre vÀgar.......
jag menar det Àr mera "spÀnnande" att Äka sÄ fort pÄ en Hyosung/Goes Àn det Àr roligt ;)
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad kyozo

Styrkan
« Svar #7 skrivet: 20 januari 2008 kl. 21:11:15 »
Edit:
hastigheten jag skrev Àr enligt mÀtaren ej gps.........
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad ImuN

Styrkan
« Svar #8 skrivet: 21 januari 2008 kl. 06:23:48 »
pipen?? i ljuddÀmparen eller vad menar du? för den e borta för lÀnge sen.. jag byr mig egentligen inte om hur fort den gÄr. vill bara ha kraften att slippa mordhota upp den pÄ bakhjulen pÄ 2-3.. men trottel och munstycken Àr bestÀllt
 tack för lĂ€nken

mvh
obin BlĂƒÂŒcher
----------------
Hyosung 450
Rullgas
trottel kit
dragen insats
öppen luftburk

Utloggad ImuN

Styrkan
« Svar #9 skrivet: 21 januari 2008 kl. 06:26:26 »
föresten vart kan jag köpa sliponljuddÀmpare???
Ă€r de samma som till ltz400 suzuki?
obin BlĂƒÂŒcher
----------------
Hyosung 450
Rullgas
trottel kit
dragen insats
öppen luftburk

Utloggad kyozo

Styrkan
« Svar #10 skrivet: 21 januari 2008 kl. 07:51:50 »
japps "pipen" Àr den i ljuddÀmparen ;)
Ä om det Àr mera ork du vill ha sÄ ska du inte byta drevet för dÄ tappar du ork i maskinen igen.......
har svÄrt att tÀnka mig att en slipp on till ltz skulle funka sÄ bra dÄ den Àr avstÀmd för en 400cc motor.....

nĂ„n slip on behöver du inte om du kör utan "pip" kraften rĂ€ker till Ă€ndĂ„ tycker iaf jag  :roll:
jag har svÄrt att hÄlla min stilla vid burnout glider gÀrna framÄt med lÄsta framhjul Ä mig ca 100kg hÀngandes över styret ;)
Goes 450X 07 SÅLD

***************************************

Utloggad Moonken

  • iÂŽm in the building again
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlĂ€gg: 982
  • Totalt antal gillanden: 4
  • Kön: Man
  • UTAN SKRUVANDET BLIR MAN INGET KLOKARE!
    • Visa profil
Re: hmm
« Svar #11 skrivet: 24 januari 2008 kl. 21:47:53 »
Citat frÄn: "ImuN"
tÀnkte nÀstan att de va trotteln.. den i ljuddÀmparen Àr borta.. gör de stor skillnad med trotteln me eller`? lite halv besviken pÄ kraften jusst nu!! mvh



Jag och min polare som köpte vĂ„ra samtidigt tyckte skillnaden var grym mellan o ha strypt trottel och ostrypt. 8)  gĂ„r mycket mycket bĂ€ttre med ostrypt
Kör nu : Can-am Spyder


raptor kopia" Kina 200sÄld
Pioneer ( Quingqi ) 200sÄld
Hyosung rapier 450 -07sÄld
Access 250 -07sÄld
Adly 300 xs sÄld
SMC 300 XLE sÄld
SUZUKI LTZ 400 sÄld
SMC CBW 250 sÄld
TGB Target 325 -11 sÄld
SMC 250 Stinger  sĂ„ld
Raptor 350R -08   sĂ„ld

 


Online just nu.

130 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 168. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme