Ska prova med 27" däck imorn och se om det gör nån skillnad på svängradien!Min ÅF som rekomenderade det, Väldigt nöjd med servicen från hans håll iaf!Och apropå bromsljuskontakten till fotbromsen är det nån annan som haft problem med att bromsljuset hänger sig å hur löste ni detta?Har provat att smörja å lea upp den men den fastnar igen... :oops:
Citat från: "Aruzo"Ska prova med 27" däck imorn och se om det gör nån skillnad på svängradien!Min ÅF som rekomenderade det, Väldigt nöjd med servicen från hans håll iaf!Och apropå bromsljuskontakten till fotbromsen är det nån annan som haft problem med att bromsljuset hänger sig å hur löste ni detta?Har provat att smörja å lea upp den men den fastnar igen... :oops:Visst kan du få en annan svängradie med 27" däck men i såna fall bara sämre om det blir för stora hjul. Du har fortfarande samma max styrutslag/vinkel och hjulbas bara en längre rullomkrets och en lite högre maskin samt att den inte kommer varva lika mkt i samma faktiska hastighet som innan. Är din ÅF full? :roll: :wink: Och varför ber du inte din ÅF om en ny bromsljuskontakt?Är din ÅF så himla bra ändå? :roll:
Och vad är override knappen till för? :roll:
Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.Nä men de känns lite b att en dubbelt så stor artic cat e gott att snurra runt på betydligt mindre yta än goesen.. De kan ju hända att jag fått världens måndagsex vad vet jag.. Alla strypningar har varit bortplockade men är nu monterade inför försäljning igen! Men faktum är att jag hänger inte med 4x4 maskinerna i skogen å inte quadarna på vägen....Sen att maskin är frukansvärt plastig gör inte saken bättre! Det slutar bara med att jag blir frustrerad när jag kör goesen.. Kommer inte runt utan backa och sicksacka mig fram och tilbaka å direkt det blir lite dyigt så sitter man där och då e det ju såklart omöjligt att få loss växeln nästan...... Nä alla har rätt till sin åsikt men enligt mig är goesen en satans skrothög som inte räcker till nånstans..................... :evil:Tycker att du överdriver en del. Visst, det är ingen "kvalitetsmaskin", men fullt så illa som du beskriver den kan jag inte hålla med om. Du jämför med din kompis Artic Cat i det här fallet. Hur mycket kostade hans maskin ny jämfört med din Goes? Man får ju vad man betalar för. Så är det ju bara. Jag har haft några insidenter med min maskin med. En drivaxel som hoppat ur och nu har jag ett oljeläckage som ÅF skall få åtgärda. I övrigt så är jag faktiskt riktigt nöjd med maskinen. Det startar alltid, växlarna går utan problem. Den tar sig fram mycket bra som Gurra-G säger. Det enda jag saknar nu är kanske lite mer pulver i den. Inte för att Goes:en är trött utan för att man ju vant sig med axet.klart den är dyrare men det kan de vara värt! Det är dom små detaljerna som gör de! Men som som sagt så blir jag efter både i skogen och på vägen... Nä men då måste jag ju fått världens måndagsex.. För jag måste bryta loss växlarna med våld gärna när man sitter fast åxå.. Jag blir bara frustrerad när jag kör den och svängradien är största orsaken.. Körde samma bana med artic caten och goesen och behövde bara backa en gång med caten och backade 7 gånger med goesen ( Jo jag räknade) Och när jag kör på landsvägen tar de 2-3 minuter sen får jag köra ensam för då är alla andra borta redan....Nä jag kan väll säjja att den är prisvärd för nån med små krav men mig passar den typ som hand i mössa eller dyl... alltså inte alls...Ska ner å prata lite renegaide på fredag......
Citat från: "Aruzo"Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.Nä men de känns lite b att en dubbelt så stor artic cat e gott att snurra runt på betydligt mindre yta än goesen.. De kan ju hända att jag fått världens måndagsex vad vet jag.. Alla strypningar har varit bortplockade men är nu monterade inför försäljning igen! Men faktum är att jag hänger inte med 4x4 maskinerna i skogen å inte quadarna på vägen....Sen att maskin är frukansvärt plastig gör inte saken bättre! Det slutar bara med att jag blir frustrerad när jag kör goesen.. Kommer inte runt utan backa och sicksacka mig fram och tilbaka å direkt det blir lite dyigt så sitter man där och då e det ju såklart omöjligt att få loss växeln nästan...... Nä alla har rätt till sin åsikt men enligt mig är goesen en satans skrothög som inte räcker till nånstans..................... :evil:Tycker att du överdriver en del. Visst, det är ingen "kvalitetsmaskin", men fullt så illa som du beskriver den kan jag inte hålla med om. Du jämför med din kompis Artic Cat i det här fallet. Hur mycket kostade hans maskin ny jämfört med din Goes? Man får ju vad man betalar för. Så är det ju bara. Jag har haft några insidenter med min maskin med. En drivaxel som hoppat ur och nu har jag ett oljeläckage som ÅF skall få åtgärda. I övrigt så är jag faktiskt riktigt nöjd med maskinen. Det startar alltid, växlarna går utan problem. Den tar sig fram mycket bra som Gurra-G säger. Det enda jag saknar nu är kanske lite mer pulver i den. Inte för att Goes:en är trött utan för att man ju vant sig med axet.
Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.Nä men de känns lite b att en dubbelt så stor artic cat e gott att snurra runt på betydligt mindre yta än goesen.. De kan ju hända att jag fått världens måndagsex vad vet jag.. Alla strypningar har varit bortplockade men är nu monterade inför försäljning igen! Men faktum är att jag hänger inte med 4x4 maskinerna i skogen å inte quadarna på vägen....Sen att maskin är frukansvärt plastig gör inte saken bättre! Det slutar bara med att jag blir frustrerad när jag kör goesen.. Kommer inte runt utan backa och sicksacka mig fram och tilbaka å direkt det blir lite dyigt så sitter man där och då e det ju såklart omöjligt att få loss växeln nästan...... Nä alla har rätt till sin åsikt men enligt mig är goesen en satans skrothög som inte räcker till nånstans..................... :evil:
Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.
Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....