Förstår vad Pålamalm menar... Men för att inte bli ett rasistiskt forum så BÖR vi tänka på vilka form av benämningar vi använder på en person med icke Svenskt utseende.Just Neger är ett sätt som KAN uppfattas som rasistiskt vilket vi inte BÖR använda på forumet.Personligen ser jag inget rasistiskt i att använda Neger men av allmänpolistiska och verbalt samt mentalt trångsynta människor så har ordet Neger fått en negativ innebörd. ______________________________________MAO använd helst inte ordet Neger utan skriv:Mörkhyad eller liknande. ______________________________________Vet inte vilken moderator som tog bort Pålamalms inlägg men som moderator är det bra med förklaringar i vissa lägen till varför något rensats.
Personligen ser jag inget rasistiskt i att använda Neger men av allmänpolistiska och verbalt samt mentalt trångsynta människor så har ordet Neger fått en negativ innebörd.
Citat från: "Outlander"Förstår vad Pålamalm menar... Men för att inte bli ett rasistiskt forum så BÖR vi tänka på vilka form av benämningar vi använder på en person med icke Svenskt utseende.Just Neger är ett sätt som KAN uppfattas som rasistiskt vilket vi inte BÖR använda på forumet.Personligen ser jag inget rasistiskt i att använda Neger men av allmänpolistiska och verbalt samt mentalt trångsynta människor så har ordet Neger fått en negativ innebörd. ______________________________________MAO använd helst inte ordet Neger utan skriv:Mörkhyad eller liknande. ______________________________________Vet inte vilken moderator som tog bort Pålamalms inlägg men som moderator är det bra med förklaringar i vissa lägen till varför något rensats.men fruntimer går bra att säga,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det är väll inte nerlåtande,,,eller :?:
Mitt ansvar som Moderator och företrädare på forumet handlar ofta om att förklara och förtydliga saker, i detta fall så har forumets ståndpunkt gentemot rasism förtydligats. Samt råd om lämpligt ordval för att användare inte skall tolkas/misstolkas felaktigt, inget annat.