Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Startrelä eller tändlås?  (läst 4284 gånger)

Utloggad Blizzter

Startrelä eller tändlås?
« skrivet: 4 januari 2008 kl. 09:27:16 »
Sen min 4x4 300 var ny så har den ibland klickat på startrelät utan att startmotorn snurrat, 2-3 snabba tryckningar så har det fungerat. Nu så är det värre och den vill inte alls starta emellanåt utan det bara klickar i startrelät, har misstänkt att det är just relät som hela tiden varit lite dåligt.

Upptäckte dock att tändlåset glappar i första läget och att det maskinen har dom senaste gångerna startat när jag vridit nyckeln ända till belysningsläget. Frågan då är, kan det vara startrelät eller är det tändingslåset som är boven i dramat? Själv tycker jag att så fort relät slår till vilket det gör varje gång så bör inte problemet sitta i tändningslåset även om det verkar kasst också?

/Blizzter

Utloggad Eatv

El skit..
« Svar #1 skrivet: 4 januari 2008 kl. 10:54:40 »
Är troligen ditt tändnings lås som bråkar med dig
men byt det och startrelä så är du ju säker på att det fungerar då du behöver din hoj

Gör en reklamation om den inte ee allt för gammal..
El saker brukar vara svårt att få ut på reklamation..
 :lol:

Utloggad fwd

Startrelä eller tändlås?
« Svar #2 skrivet: 5 januari 2008 kl. 10:45:30 »
Hej

Har läst lite av dina inlägg och jag tycker verkligen synd om dig eftersom du har haft såna problem med din Linhai. Jag har själv en Linhai 300 4x4 som nå i skrivadets stund rullat 200 mil. och jag är nöjd med min.

Jag har samma problem med min maskin när det gäller kyla och start att reläet bara klickar. Jag tog min multimeter och ett glatt humör ut i garaget å började forska lite, kom fram till att reläet drar tillslaget men den ger ingen ström till startmotorn så min slutsats blev det att reläet är trasigt. Så jag ringde service vänliga Scandi Moto talade om mitt problem så dom skulle skicka upp ett nytt relä för ca 315kr+moms till mig.
Jag får det på Måndag så jag kommer att byta det direkt så återkommer jag med info om det blev bättre.

Med tanke på ditt tändningslås så rekomenderar jag dig att plocka i sär det å kolla om de 2 fjädrande metall bläcken som finns där går lätt.. Mitt brann ihop förra veckan ett bläck fastnade i nedre läget så jag fick ingen tändning alls. Inte så svårt att fixa själv men se upp för de 2 fjädrarna  med 2 låsa kulor som med all säkerhet kommer att trilla lös  :D  .
sedan är det bara att smeta på lite polfett at sätta ihop det.

Orsaken till att tändningslåset brann ihop för mig det e nog att det e ganska dåligt skydd mot fukt & Lite fett samt värme å kyla det kan inte bli annat än knas med elektroniken då. Om det nu inte går att laga det så tror jag att Scandi Moto tog ca: 110 kr+moms för det.

Lycka till!!!   :P
ull gas spar tid :D

Utloggad STENE

Startrelä eller tändlås?
« Svar #3 skrivet: 5 januari 2008 kl. 13:26:26 »
Det är med all säkerhet relät. Om det vore tändningslåset så skulle det inte äns klicka..
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Spiricom

Startrelä eller tändlås?
« Svar #4 skrivet: 5 januari 2008 kl. 13:58:35 »
Jag hade exakt det problemet på min Goes520 också. Relät bara klickade. Fick ett nytt på garantin och därefter har det fungerat hur bra som helst.
Can-Am Spyder RS
Can-Am Outlander 650XT SÅLD

Utloggad Blizzter

Startrelä eller tändlås?
« Svar #5 skrivet: 5 januari 2008 kl. 16:15:48 »
Citat från: "fwd"
Hej

Har läst lite av dina inlägg och jag tycker verkligen synd om dig eftersom du har haft såna problem med din Linhai. Jag har själv en Linhai 300 4x4 som nå i skrivadets stund rullat 200 mil. och jag är nöjd med min.

Jag har samma problem med min maskin när det gäller kyla och start att reläet bara klickar. Jag tog min multimeter och ett glatt humör ut i garaget å började forska lite, kom fram till att reläet drar tillslaget men den ger ingen ström till startmotorn så min slutsats blev det att reläet är trasigt. Så jag ringde service vänliga Scandi Moto talade om mitt problem så dom skulle skicka upp ett nytt relä för ca 315kr+moms till mig.
Jag får det på Måndag så jag kommer att byta det direkt så återkommer jag med info om det blev bättre.

Med tanke på ditt tändningslås så rekomenderar jag dig att plocka i sär det å kolla om de 2 fjädrande metall bläcken som finns där går lätt.. Mitt brann ihop förra veckan ett bläck fastnade i nedre läget så jag fick ingen tändning alls. Inte så svårt att fixa själv men se upp för de 2 fjädrarna  med 2 låsa kulor som med all säkerhet kommer att trilla lös  :D  .
sedan är det bara att smeta på lite polfett at sätta ihop det.

Orsaken till att tändningslåset brann ihop för mig det e nog att det e ganska dåligt skydd mot fukt & Lite fett samt värme å kyla det kan inte bli annat än knas med elektroniken då. Om det nu inte går att laga det så tror jag att Scandi Moto tog ca: 110 kr+moms för det.

Lycka till!!!   :P


Jag gillar verkligen maskinen trots alla problem, den går bra, är välbalanserad och det går att lasta hur mycket som helst om man nu skulle behöva det. Det som har bekymmrat mig mest är problemet med framvagnen, resten är ju inte så svårt fixat även om det har blivit lite mycket nu.

Jag misstänker att det är startrelät eftersom det klickat ibland sedan den var ny, men den har startat utan problem efter att klickat några gånger även om det varit kallt. Fyrhjulingen har alltid stått inomhus i kallgarage, det är möjligt att den kan bli lite fukt men det är isåfall så lite att den lätt ska klara det. Har hört om folk som låter sin Linhai stå ute oavsett väder och det har inte varit några problem.

Eftersom det är garanti så får ÅF kolla på både startrelä och tändningslås när den ska in för koll utav framvagns problemet. Det blir nästa torsdag så jag hoppas det inte kommer massa snö när maskinen är borta för då får jag dra plogen med skottkärran. :)

/Blizzter

Utloggad fwd

Startrelä eller tändlås?
« Svar #6 skrivet: 5 januari 2008 kl. 17:35:32 »
Citera
Jag gillar verkligen maskinen trots alla problem, den går bra, är välbalanserad och det går att lasta hur mycket som helst om man nu skulle behöva det. Det som har bekymmrat mig mest är problemet med framvagnen, resten är ju inte så svårt fixat även om det har blivit lite mycket nu.

Jag misstänker att det är startrelät eftersom det klickat ibland sedan den var ny, men den har startat utan problem efter att klickat några gånger även om det varit kallt. Fyrhjulingen har alltid stått inomhus i kallgarage, det är möjligt att den kan bli lite fukt men det är isåfall så lite att den lätt ska klara det. Har hört om folk som låter sin Linhai stå ute oavsett väder och det har inte varit några problem.

Eftersom det är garanti så får ÅF kolla på både startrelä och tändningslås när den ska in för koll utav framvagns problemet. Det blir nästa torsdag så jag hoppas det inte kommer massa snö när maskinen är borta för då får jag dra plogen med skottkärran.  

/Blizzter



Hoppas att dom löser problemen för dig för det e inte roligt att inte kunna utnyttja en kompetent maskin när det behövs.

Skriv gärna ett  inlägg om vad som var fel på starten och framvagnen det e alltid bra att få lite mera vatten på kvarnen om någon anna skulle få liknande fel.
//fwd
ull gas spar tid :D

Utloggad Mekken

Startrelä eller tändlås?
« Svar #7 skrivet: 5 januari 2008 kl. 19:37:15 »
Brukar aldrig vara några problem med Garanti på elgrejer! Va har du fått det ifrån? Speciellt inte på Linhai som har bra och seriösa Importörer..

 


Online just nu.

187 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
floran, minigranis, PeterDer,
Flest online idag: 195. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme