Nån som vet art nr (gärna SKF) eller mått på lagren i bakaxeln (i mitten alltså) till Raptor 350? Märkte idag att det glappar en hel del där
Citat från: "NisseJarnet"Nån som vet art nr (gärna SKF) eller mått på lagren i bakaxeln (i mitten alltså) till Raptor 350? Märkte idag att det glappar en hel del där Bytte mina idag och passade på att kolla mått till nästa gång så kan man beställa t ex SKF. 35x62x14mm, märket är KBC och nr. 6007DG står det på dom. Annars tycker jag att det är rätt kurs på dom från Yamaha, 570kr för både lagren och tätningarna! Hade väntat mig dyrare. Fast KBC kanske inte håller så länge...vad vet jag. Skulle dock förvåna mig om SKF skulle vara billigare än 182kr/lager!
Ja eller så ringer du mig så skall jag fixa ett bra pris åt dig. Jobbar på Momentum som är Sveriges största SKF återförsäljare. Vi finns på 27 orter i Sverige, så säg bara till vart du vill hämta dom så ordnar jag det. ´Man skall inte köpa från en tomte som köpt på sig ett gammat förråd från något större företag. Lagren kan ha legat hur länge som helst och fettet i lagren är en färskvara, likaså torkar gummitätningarna. Titta så att det står Explorer på lagren, då vet ni att dom är hyfsat nya.Men billigt är det ju :-) inte lika billigt när det skärihop :-(//Putte
Då sitter SKF lager monterade Kalaset kostade 288:- på momentum.. kan även tillägga att dom hade väldigt hjälpsam personal