Skulle byta drev igår. Från orginal till 16T vilket enligt alla ska funka bra.Så fan heller! Det är lögn i helvete att få dit :evil: . Känns som om kedjan är 3-4mm för kort. Jag har provat allt och KAN inte få dit det. Orginal drevet åkte på igen bara för att jag började tveka på min förmåga. Inga problem att få dit . Jag har slackat kedjan så mycket det går.Nån som har haft samma problem??? Hur som helst så var jag inteligent nog att beställa 36 bakdrev samtidigt som framdrevet. Med det ska det ju inte vara något problem med kedjan. Är det väldigt bökigt att byta bakdrev? Jag ger mig nog på det nästa år. När beror på hur roligt nyår blev! Gott nytt år på er!
Krypa runt i 70 är ingen hit!Fler tips tack!
Jag har rullat framåt för att se var det "vänder" och blir tajtare. Sprängskyddet? Finns det fler saker man kan skruva bort? :oops: Det som hindrar en från att få på kedjan fram är närmast fästena för plastkåpan. Så jävla irriterande!!Krypa runt i 70 är ingen hit!Fler tips tack!
Lossa kedjelåset och mata igenom kedjan runt dreven.
Citat från: "gurra-g"Lossa kedjelåset och mata igenom kedjan runt dreven.Det hade ju funkat om det funnits ett kedjelås :roll: