Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Tjurig LTZ:a  (lĂ€st 1506 gĂ„nger)

Utloggad Droopfy

Tjurig LTZ:a
« skrivet: 27 december 2007 kl. 20:20:25 »
Hejsan.

Min LTZ:a Àr tjurig nÀr den Àr kall.

jag har plockat bort snorkel och locket till burken för mera genomströmning.
orginal avgassystem sitter fortfarande monterat, dock Àr det rensat pÄ strypningar och pluggen lÀngst bak.

för att kompensera med detta sitter ett 160 huvudmunstycke och 60 lÄgfart
blandningsskruven Àr utskruvad knappt 3 varv.

maskinen startar och gÄr jÀttefint nÀr den Àr kall.
varvar utan problem pÄ tomgÄng ocksÄ.

men sÄfort jag lÀgger i vÀxel och ger lite gas sÄ blurrar den och vill dö.

senast fick den stÄ och vÀrma sig i 5-10 minuter innan jag skulle köra ivÀg. men samma problem dÄ.

brÄkar jag lite med den och kör en halv kilometer sÄ svarar den jÀttefint pÄ gaspÄdrag och gÄr som ett skott.

dock kÀnns det olustigt att behöva tvinga upp den i varv nÀr jag Äker ivÀg.
NÄgon som har en tanke om vad det kan vara för problem?

MVH//droopfy

Utloggad klotsvenne

Tjurig LTZ:a
« Svar #1 skrivet: 27 december 2007 kl. 20:47:23 »
...60 i lÄgfart Àr STORT....vanligast Àr runt 25-27.5....tÀndstiftet??..skit i förgasaren??..har den bara blivit sÄ hÀr plötsligt eller har du moddat nÄtt??








  8)  8O  :lol:
YFZ 450

Utloggad Droopfy

Tjurig LTZ:a
« Svar #2 skrivet: 27 december 2007 kl. 21:02:34 »
jag skall inte helt svÀra pÄ lÄgfarten. jag Àr inte helt hundra pÄ den. fÄr ddubbelkolla den.

TÀndstiftet Àr nytt. inga problem dÀr.

problemet fanns redan nÀr jag köpte hojen. dÄ var inget gjort Ät luftburken. men strypningarna i avgasystemet var borttagna.

upplever inte att problemet blivit större efter att jag öppnat burken.

vad Àr rekomenderad bestyckning med de moddningar jag gjort?

//droopfy

Utloggad runken

Tjurig LTZ:a
« Svar #3 skrivet: 27 december 2007 kl. 21:48:05 »
me tanke pÄ dom fÄ moddningar,tycker ja att du Äker pÄ tok för fett.kanske lÀge Ä börja om frÄn början Ä sen sakta men sÀkert bestycka upp.
sjĂ€lv va inte ens i NÄRHETEN av din bestyckningar Ă„ ja Ă„kte full-kittat pĂ„ min z-400...
#61 TEAM minhoj.se
-09 KTM 450sx


www.teamminhoj.cybersite.se

Utloggad Droopfy

Tjurig LTZ:a
« Svar #4 skrivet: 27 december 2007 kl. 23:14:43 »
Citat frÄn: "runken"
me tanke pÄ dom fÄ moddningar,tycker ja att du Äker pÄ tok för fett.kanske lÀge Ä börja om frÄn början Ä sen sakta men sÀkert bestycka upp.
sjĂ€lv va inte ens i NÄRHETEN av din bestyckningar Ă„ ja Ă„kte full-kittat pĂ„ min z-400...



syftar du pÄ högfart, lÄgfart eller bÄda?

Utloggad klotsvenne

Tjurig LTZ:a
« Svar #5 skrivet: 27 december 2007 kl. 23:15:44 »
kolla sĂ„ att inte choken ligger pĂ„.....min lĂ„g pĂ„ o den blöddrade lite....och öppnar man luftburken..tar bort locket.. och inte bestyckar om den gĂ„r den typ sk@tdĂ„ligt....160 main 25-27.5 i pilot...o 2-5-3 varv ut pĂ„ luftskruven...ska funka bra.....kan ju va sk@t i förgasaren typ...osv.... 8O  8)  :lol:
YFZ 450

Utloggad Mekken

Tjurig LTZ:a
« Svar #6 skrivet: 29 december 2007 kl. 00:37:44 »
Det munstycket som Àr 60 Àr startmunstycket! LÄgfart Àr det pyttelilla...

Utloggad Droopfy

Tjurig LTZ:a
« Svar #7 skrivet: 29 december 2007 kl. 20:55:49 »
Citat frÄn: "Mekken"
Det munstycket som Àr 60 Àr startmunstycket! LÄgfart Àr det pyttelilla...


aj fan. dÄ Àr det jag som tabbat mig.

hur pÄverkas gÄngen nÀr man byter startmunstycke?

Utloggad Mekken

Tjurig LTZ:a
« Svar #8 skrivet: 14 mars 2008 kl. 21:45:17 »
Bra frÄga faktiskt! NÄn som vet?

Tror lösningen pÄ ditt problem Àr att shimsa upp nÄlen en millimeter eller 2 med hjÀlp av en liten bricka som du lÀgger under den som sitter orginal..

Justera sen in blandskruven precis som vanligt.

 


Online just nu.

173 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
rudolphi, doggcrap, Morty,
Flest online idag: 206. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme