yes allt är nytt när jag får det , får väl ta det lite easy, det är ju lättare när det är halt väglag det ger ju nada när man gasar så man kan ju lika gjärna ta det lite lugnt Hade Dinli 450 förut så jag hoppas det blir lite skillnad !!!!!
ett tipps till er som åker 2t och börjar att få dåligt komp trotts att kolv och ringar är relatift nya är att köra 1-2 tankar med en miniral baserad olja för att slita in ringarna mot cylindern igen (förutsatt att inte ringarna är slut)skulle bli förvånad om det inte funkade på en 4t motor oxåanvänd inte en förbra olja ibörjan för då slits inte motorn på rätt sättbyt ofta isälle i börgan//micke
jag har provat att köra en tank miniralolja i min rotax 800a pga att rotax inte kan göra orginal kolvar till större twinnar (enkel ring)och de hjälptedet var mulle på m-performance i mora som tippsade mig att prova dettata en dragracemotor av dom manligare kalibrarna som ett exempel vad som gäller vid val av "inkörnings" olja ............ingen olja alls och det är enbart för att livslängden på dom motorerna är så pass kortaoch att dom skall hinna täta innan racenog för att det inte är några långa körningar som gäller utan att ha "blod" i motornatt du får ett högre tryckförhållande i förbräningsrummet med en miniralolja är för att den oftast är tjockare är vad en syntet olja är