Citat från: "pange"Men kom igen nu då är det bara jag som tycker att 70 000 är en helvetets massa pengar och att man inte ska behöva efterdra någa bultar o gå igenom maskinen efter pröjsat 70 k.Nä fy fan bättre kvallitet får man fan efterfråga.Sen att pröjsa 110 000 - 130 000 vet jag inte om det är så mycket bättre eller det är samma kontroll av bultar o elände.Det ligger nog nått i det folk skriver att det klagas inte på "dyrare" maskiner för man skäms att man bet. så in i helsikes med stålar så funkar det inte efter för hoppningar.Men jag kör oxå bara mjölkenAtt efterdra och kontrollera bör man göra oavsett märke och pris, det är lite självbevarelsedrift, samt att det faktiskt är så att materialen sätter sig lite, det skakar och så, så efter ett tiotal mil så skall man gå över alla bultar. Det är lite andra användningsområden och miljöer för en atv än en bil, exempelvis.Själv går jag över de flesta bultar vid varje servicetillfälle, men än så länge har jag inte hittat ngn som behövt dras mer.
Men kom igen nu då är det bara jag som tycker att 70 000 är en helvetets massa pengar och att man inte ska behöva efterdra någa bultar o gå igenom maskinen efter pröjsat 70 k.Nä fy fan bättre kvallitet får man fan efterfråga.Sen att pröjsa 110 000 - 130 000 vet jag inte om det är så mycket bättre eller det är samma kontroll av bultar o elände.Det ligger nog nått i det folk skriver att det klagas inte på "dyrare" maskiner för man skäms att man bet. så in i helsikes med stålar så funkar det inte efter för hoppningar.Men jag kör oxå bara mjölken
Om man för samma pengar kunde välja på tex. en Dinli 450 och en Yamaha 700 Raptor så tror jag inte många Dinlis hade blivit sålda, klart som fan att det är kvalitetsskillnad på olika märken!
Citat från: "LAHA"Om man för samma pengar kunde välja på tex. en Dinli 450 och en Yamaha 700 Raptor så tror jag inte många Dinlis hade blivit sålda, klart som fan att det är kvalitetsskillnad på olika märken!Här talar du inte endast om ev. kvalitetsskillnaden utan olika storlekar på maskin. En 700 är normalt dyrare än en 450...Om man kunde få en Dinli 700 för halva priset av en Yamaha 700 är jag osäker på hur många Yamaha 700 det skulle säljas.
Ursäkta men det blev tydligen ngt fel det var inte meningen att skriva mer än en gång.
Tja prestandamässigt är det ingen större skillnad, men låt gå då, byt ut 700 mot 450 av vilket japanskt märke som helst så håller nog jämförelsen ändå...
svårstartad, ola höjer tomgången till 2000rpm / resultat; ibland går det inte att skifta vxlber dom sänka tomgångsvarvet / blir inte gjort / problem kvarstår / vid en träff i olofström, lasseE sänker tomgångsvarvet till 1400rpm / problemet löst