En sak jag funderar över är den främre variatoraxeln. Följer man Trech´s guide så får den absolut inte vara glapp. Verkar mycket konstigt. Har ju bytt fjädern på både min och min fars Goes520 och det är exakt samma lilla glapp på bägge maskinerna. Är det inte så på alla CF/Goes? Har ni som bytt fjäder kollat detta?
Kollade du din främre variatoraxel?
Axeln som främre variatorn sitter på. Kolla om den glappar något om du rör den upp och ner. Skulle tro att den gör det. Benring: Om du läser detta så kan du väl tillägga något i frågan. Är du 100% säker att inte denna axel skall kunna rubbas någon mm?
Jag vet inte ens om det är något fel. Det står i Benrings guide att den inte skall glappa, men jag vet inte eftersom det är lika på bägge maskinerna jag bytt fjädern på.
Ja den går väldigt bra faktiskt. Blev helt annat med fjäderbytet. Konstigt att inte denna typ av fjäder sitter på orginal för maskinen blir ju helt annan. Remtjutet är ju också helt borta. Är du nöjd med bytet?
Tjena!Ang glapp i axeln så är det upp och ner jag menar, inte in/ut. Bara klargör det.Den axeln sitter ju i ett lager och ett lager ska INTE glappa.På min egen så glappar det inte ett smack. Inte heller på min kompis CF.Däremot rejält på min kollegas som även har ordentliga vibrationer i sin maskin.Därför hävdar jag bestämt att det inte ska glappa i den axeln eller nån annan axel för den delen.Kör på men ha lite koll.Edit här är en länk till guiden för bytet:http://www.trech.se/index.php?act=viewProd&productId=62MVH / Benny-benring-trech