-Ja, det är vad jag oxå får det till :evil: Vägreggad däremot får man BARA köra på vägen så med andra ord är man nästan alltid olagligt vid körning vid sidan av vägen...Var har du läst det??
Jag blev inge klokare av detta men kör man försiktigt och lungt så blir det nästan inge åverkan på mark oavsett om det är kjäle eller ej tycker jag :roll:
Terrängkörnin får väl utföras enligt terrängkörningslagen och det gäller både terrängreggade och MC reggade som jag förstått. Om det vore så att en vägreggad inte får körra terräng som en terrängreggad enligt samma lag så skulle ju inte bilar får köra i terräng heller om dom är vägreggade... Konstigt tycker jag... Registreringen avgör inte så vitt jag vet hur olaglig du är när du kör offroad...
Citat från: "werecat"Terrängkörnin får väl utföras enligt terrängkörningslagen och det gäller både terrängreggade och MC reggade som jag förstått. Om det vore så att en vägreggad inte får körra terräng som en terrängreggad enligt samma lag så skulle ju inte bilar får köra i terräng heller om dom är vägreggade... Konstigt tycker jag... Registreringen avgör inte så vitt jag vet hur olaglig du är när du kör offroad...Var står det att Bilar får köra hursomhelst i terrängen??Men det stämmer att vägreggat ej får köra i terrängen, och endast de som har jobb att utföra i markerna får köra i terrängen, jägare, veterinär, skogs, jordbruk. I princip får man köra om det är snötäcktmark och man inte skadar marken eller omgivande träd odyl.Att man inte skadar om man kör långsamt är inte riktigt sant, om alla skulle ge sig ut i skogen så skulle det bli enorma skador...MvhMats Jonsson