Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstÄnd

Författare Ämne: TGB - bigfoot  (lĂ€st 4622 gĂ„nger)

Utloggad opmsn

TGB - bigfoot
« skrivet: 27 november 2007 kl. 21:09:46 »
TGB folket skriver för lite i forumet, skriv va fan ni hÄller pÄ med sÄ vi andra har nÄtt intressant o lÀsa

hur stora dÀck kan vi ha...28max...!!?
vem har störst hjul pÄ sin tgb blade?

Utloggad Eatv

Taxi
« Svar #1 skrivet: 28 november 2007 kl. 00:00:28 »
Om man heter Kebabtaxi och frÄgar pÄ det dÀr viset sÄ lÀr du fÄ veta vad dags taxan Àr för en taxi i Ystad..

Eller hur mÄnga kebabrullar du fÄr plats med i verktygs lÄdan..

Toker..

Utloggad MangeM

• ATV Amatör
  • Antal inlĂ€gg: 14
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • För feg för bakhjulsĂ„ka
    • Visa profil
TGB - bigfoot
« Svar #2 skrivet: 28 november 2007 kl. 07:38:34 »
Jag har 27 tummare iaf. 27x10x12 fram och 27x12x12 bak.

De borde man ju inte vara ensam om... eller?

//Mange
CF Moto 500 -07 
Snorklad
Flyttad kylare
26" Wanda
6 grader tidigare tÀndning
Moddad orginal koppling
Bredbandslambda
Eget avgas och ljuddÀmpare
Shimsad primÀrvariator 2,3mm
UppspÀnnd orginal fjÀder (vriden 90 grader)
Munstycken 200, 80 och 40
gĂ„r att köra pĂ„ bakhjulen, men Ă€r alldeles för feg  :lol:
Tidigare:
TGB Blade 425 4x4 -07
27" Mudgear
UppspÀnnd sekundÀr fjÀder
Dial a Jet
FjÀrrstyrd vinsch
Frontlastare + div
och:
Linhai 300 4x4

Utloggad opmsn

TGB - bigfoot
« Svar #3 skrivet: 28 november 2007 kl. 12:52:54 »
Citera
Jag har 27 tummare iaf. 27x10x12 fram och 27x12x12 bak.

De borde man ju inte vara ensam om... eller

kanske har andra köpt större fÀlgar etc.. men dÄ har dom inte lagt upp nÄtt om de=) sökte pÄ google men hitta inget.. tror dom flesta nöjer sig med maxxis fÀlgarna och dÀcken...

tar dina 27 i nÄgonsatans... tror du att man fÄr platts med 28 eller tom 30 dÀck? vad heter dina dÀck? har du funderat pÄ o höja din tgb = distanser stötdÀmpare?[/quote]

Utloggad opmsn

Re: Taxi
« Svar #4 skrivet: 28 november 2007 kl. 12:55:47 »
Citat frÄn: "Eatv"
Om man heter Kebabtaxi och frÄgar pÄ det dÀr viset sÄ lÀr du fÄ veta vad dags taxan Àr för en taxi i Ystad..

Toker..

var vÀnlig o radera ditt medelande dÄ du bÄde ger antydningar till rasism, att jag skulle vara invandrare och jag vill inte ha dina dÄliga skÀmt i min trÄd...

Utloggad MangeM

• ATV Amatör
    • Visa profil
TGB - bigfoot
« Svar #5 skrivet: 28 november 2007 kl. 13:33:54 »
Jag tror nog att 28" skulle gÄ in. Ska kolla nÀr jag kommer hem lite nÀrmare pÄ det... 30" Àr nog kört i orginalutförande, men med lite modifikationer sÄ gÄr de nog, plastkanter och framlyktor i första hand tÀnker jag pÄ.

Jag kör med Innova Mud Gear. VÀldigt bra grepp och verkar inte slitas sÄ fort tycker jag, men inte helt runda tyvÀrr. Men dom blir bÀttre...

Jag har funderat pÄ o höja maskinen. Har kollat pÄ brytvinklar o sÄ pÄ dom frÀmre drivaxlarna och 1" till 2" tror jag nog man vÄgar. Jag vill nog endast höja fram dÄ jag tycker den kÀnns lite framtung och en höjning fram skjuter förhoppnings lite vikt bakÄt.

Spacers kommer jag definitivt testa oxÄ.

TĂ€nk pĂ„ att 27-28" dĂ€ck drar ner accet och toppfarten vĂ€sentligt, men med en uppspĂ€nning av sekundĂ€r fjĂ€dern sĂ„ löser sig detta ganska bra. Även med andra variator vikter oxĂ„. SjĂ€lv har jag 4st 21gr och 4st 14,5gr. Ger en medelvikt pĂ„ 17,75gr o det kĂ€nns bra tycker jag...

Ska börja titta lite pÄ kopplingsfjÀdrar nu och se om man kan skaffa lite kraftigare rackare sÄ tillslags varvet blir lite högre.

Kör försiktigt! :)
CF Moto 500 -07 
Snorklad
Flyttad kylare
26" Wanda
Moddad orginal koppling
Bredbandslambda
Tidigare:
TGB Blade 425 4x4 -07
27" Mudgear
Dial a Jet
FjÀrrstyrd vinsch
Frontlastare + div
och:
Linhai 300 4x4

Utloggad opmsn

TGB - bigfoot
« Svar #6 skrivet: 28 november 2007 kl. 21:24:20 »
Citera
Jag tror nog att 28" skulle gÄ in. Ska kolla nÀr jag kommer hem lite nÀrmare pÄ det... 30" Àr nog kört i orginalutförande, men med lite modifikationer sÄ gÄr de nog, plastkanter och framlyktor i första hand tÀnker jag pÄ.
[/size]

schysst info, inte lÀtt o anvÀnda dÀckrÀknarna eftersom 12 inte finns=) kommer sÀkert bestÀlla 28

Citera
Jag kör med Innova Mud Gear. VÀldigt bra grepp och verkar inte slitas sÄ fort tycker jag, men inte helt runda tyvÀrr. Men dom blir bÀttre...
[/size]

lÄter ju intressant, kÀnner du till nÄtt billigt stÀlle?

Citera
Jag har funderat pÄ o höja maskinen. Har kollat pÄ brytvinklar o sÄ pÄ dom frÀmre drivaxlarna och 1" till 2" tror jag nog man vÄgar. Jag vill nog endast höja fram dÄ jag tycker den kÀnns lite framtung och en höjning fram skjuter förhoppnings lite vikt bakÄt. Spacers kommer jag definitivt testa oxÄ.
[/size]

det verkar som sagt vara minst platts fram sÄ att höja bak kan kanske vara valfritt=) jag kommer nog att köra med spacers ocksÄ, jag Àr ute efter att köra pÄ 14 bilfÀlgar med antingen tyskstyk eller 14 monsterdÀck ja har dÀckomlÀggninsmaskin...

Citera
TĂ€nk pĂ„ att 27-28" dĂ€ck drar ner accet och toppfarten vĂ€sentligt, men med en uppspĂ€nning av sekundĂ€r fjĂ€dern sĂ„ löser sig detta ganska bra. Även med andra variator vikter oxĂ„. SjĂ€lv har jag 4st 21gr och 4st 14,5gr. Ger en medelvikt pĂ„ 17,75gr o det kĂ€nns bra tycker jag...

Ska börja titta lite pÄ kopplingsfjÀdrar nu och se om man kan skaffa lite kraftigare rackare sÄ tillslags varvet blir lite högre.
[/size]

givetvis gÄr den tyngre vilket mÄste sÀnka axx och topfart.. men du hade lösning pÄ de? ja kör ofta lansvÀg sÄ de Àr som sagt intressant att kunna hÄlla 90, vad Àr de du gör med sekundÀr fjÀdern? förklara! snackade med min mekaniker pÄ Äf hÀr i ystad, han menade att det Àr sÀmre att köra med tyngrevikter (hugger mer) om man ska skotta snö.. det skulle slita pÄ kardan och bakdiff/frontdito...hÄller resonomanget?

Nu ska jag dricka glĂƒÂŒwein

Utloggad peter1500

« Svar #7 skrivet: 28 november 2007 kl. 22:30:12 »

Toker..

Hehehe, kunde inte ha skivit det bÀttre sjÀlv :lol:
URL=www.funride.se][/URL]

Utloggad peter1500

« Svar #8 skrivet: 28 november 2007 kl. 22:39:07 »
Citat frÄn: "kebabtaxi"

Toker..

var vÀnlig o radera ditt medelande dÄ du bÄde ger antydningar till rasism, att jag skulle vara invandrare och jag vill inte ha dina dÄliga skÀmt i min trÄd...

JassÄ, jag ser inget som har med rasism att göra i det inlÀgget.

Kallar du dig för "kebabtaxi" och inte tÄl sÄdana inlÀgg sÄ föreslÄr jag att du byter nick.

Vad Àr en "kebebtaxi" igentligen, vÀnlig föklara det för oss hÀr i trÄden, jag fÄr nÀmligen uppfattningen att det skulle vara "slang" för en vanlig taxi men en utlÀnsk person i, rÀtta mig om jag har fel. :wink:
URL=www.funride.se][/URL]

Utloggad MangeM

• ATV Amatör
    • Visa profil
TGB - bigfoot
« Svar #9 skrivet: 29 november 2007 kl. 15:13:01 »
Kollade lite igÄr och jag Àr skeptisk till att 28" gÄr in. Lite plast framför bakdÀcket kan ta i. NÀr man gör fullt styrutslag kan de oxÄ komma och ta i, men det Àr nÄn centimeter till godo bÄde fram och bak, sÄ jag sÀger att det kanske gÄr ;)

Modden jag har gjort kan du hitta lÀnk pÄ hÀr pÄ forumet under "Clutch mod and secondary spring" de e en lÀnk frÄn Nyroc forumet.

Om det sliter mer eller mindre genom att sÀtta in tyngre vikter lÄter jag vara osagt, men att sÀtta pÄ större dÀck Àr nog en större bov i dramat.

//Mange
CF Moto 500 -07 
Snorklad
Flyttad kylare
26" Wanda
Moddad orginal koppling
Bredbandslambda
Tidigare:
TGB Blade 425 4x4 -07
27" Mudgear
Dial a Jet
FjÀrrstyrd vinsch
Frontlastare + div
och:
Linhai 300 4x4

Utloggad opmsn

TGB - bigfoot
« Svar #10 skrivet: 30 november 2007 kl. 22:23:54 »
Citera
Kollade lite igĂ„r och jag Ă€r skeptisk till att 28" gĂ„r in. Lite plast framför bakdĂ€cket kan ta i. NĂ€r man gör fullt styrutslag kan de oxĂ„ komma och ta i, men det Ă€r nĂ„n centimeter till godo bĂ„de fram och bak, sĂ„ jag sĂ€ger att det kanske gĂ„r  

i första hand kan det vara intressant att bestĂ€lla dĂ€ck för att bara prova.. i vĂ€rst fall fĂ„r man krĂ€nga pĂ„ bighorndĂ€cken igen.. kĂ€nns som de Ă€r höjnings distanser som ska till nĂ€r man Ă€ndĂ„ köper 28 dĂ€ck.,. fast dĂ„ kanske det blir Ă€nnu större dĂ€ck..30!! sen Ă€r det inte bra med minskad styrförmĂ„ga, jag tycker det Ă€r dĂ„lig vĂ€ndradie pĂ„ bladen frĂ„n början..  

Citera
Modden jag har gjort kan du hitta lÀnk pÄ hÀr pÄ forumet under "Clutch mod and secondary spring" de e en lÀnk frÄn Nyroc forumet.

jag lÀste din trÄd sen.. intressant..

...till er som sabbar min trĂ„d.. vad ska jag göra med er? jag kom just hem ifrĂ„n bion full av inspiration.. vilken film jag sĂ„g?  SAW4

Utloggad Timo

TGB - bigfoot
« Svar #11 skrivet: 5 december 2007 kl. 18:19:54 »
Om du tycker att Eatv:s inlÀgg Àr rasistisk sÄ tycker
jag att ditt inlÀgg Àr hot!!

Citat:
...till er som sabbar min trÄd.. vad ska jag göra med er? jag kom just hem ifrÄn bion full av inspiration.. vilken film jag sÄg? SAW4
inli DMX Nitro-08

Online just nu.

109 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ledyr
Flest online idag: 173. Flest online nÄgonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Jupiter: Har vi nĂ„gon aktiv körning i södra Sverige lĂ€ngre? NĂ„gon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vĂ€nster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av nĂ„gra medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, dĂ€r de kunde köra sitt race och hacka fritt pĂ„ alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlĂ€gg men förstĂ„r vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att fĂ„ en Ă„teruppsving. FB sina sidor Ă€r ju inte sökbara pĂ„ samma sĂ€tt som ett forum. SvĂ„rt att hitta kategorier och liknade. DĂ€r vinner forumen. Folk tröttnar pĂ„ FB sitt dĂ„liga utbud och letar sej tillbaka. Chatten Ă€r svĂ„rare det innebĂ€r att folk Ă€r inloggade och lĂ€ser konstant samt svarar. Ser fĂ„ den trenden pĂ„ andra forum dĂ€r jag Ă€r aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja mĂ„nga Ă€r pĂ„ facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten Ă€r sĂ„ lĂ„g, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera sĂ„ bra som möjligt. Senaste mĂ„naderna har vi gjort en stor satsning pĂ„ att öka anvĂ€ndbarheten pĂ„ mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejĂ€lt. KĂ€nns inte som att jag kan göra sĂ„ mycket mer. Tror att mĂ„nga som Ă€r aktiva har skapat grupper pĂ„ facebook dĂ€r de gör upp om körningar och sĂ„nt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: TrĂ„kigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det kĂ€nns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser pĂ„ parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den sĂ„ Ă€r det nĂ„gon hĂ€r som vet eller hört nĂ„got kan dom gĂ€rna fĂ„ höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar pĂ„ Ă€r om förra Ă€garen har varit pĂ„ och stĂ€llt kamaxeln fel. Problemet Ă€r dĂ„ att det inte kommer nĂ„gon sopp till tĂ€ndstiftet. Jag har fin gnista och fĂ„r sopp in i flottörskĂ„len. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkĂ„pan hĂ€romdagen och tĂ€nkte kolla pĂ„ kammen och kolla sĂ„ att den stĂ„r rĂ€tt men det som kan vara Ă€r att den kan stĂ„ 180 grader fel? Jag tĂ€nker dĂ„ om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: NĂ„gon som vet bra skogsvĂ€gar att köra i BĂ„lsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus pĂ„ en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmĂ€taren Ă€r riktigt sliten sĂ„ jag har bestĂ€llt en annan, dĂ„ Ă€r min frĂ„ga. Har nĂ„gon koll pĂ„ elschema eller vilka fĂ€rger som gĂ„r till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tĂ€ndstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tĂ€ndkabel,tĂ€ndhatt,cdibox men ingen gnista Ă€ndĂ„ ...nĂ„gon som Ă€r kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora dĂ€ck jag kan sĂ€tta pĂ„ utan spacers? Sitter nu pĂ„ 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat vĂ€xellĂ„dan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt nĂ€r jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sĂ€lja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: TĂ€nkte starta igĂ„ng den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det stĂ„r att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istĂ€llet? Eftersom att jag inte kan hitta nĂ„gon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vĂ€nta nĂ„got/nĂ„gra Ă„r innan du köper en, kolla dĂ„ pĂ„ en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips pĂ„ barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3Ă„ring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar sĂ„ tyvĂ€rr men det kanske Ă€ndras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart fĂ„r jag tag i spop fas 1 till cforce 850? NĂ„gon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten Ă€r verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri pĂ„ 3 gĂ„nger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? NĂ„gon som vet nĂ„gon lösning pĂ„ det problemet?  Innan nĂ€r batterierna var helt nya sĂ„ startade den men efter andra till tredje gĂ„ngen man startar fyrhjulingen sĂ„ startade den inte och dĂ„ kollade ja sĂ€kringarna och dom hade brunnit av, dĂ„ köpte ja sĂ€kringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det nĂ„gon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad Ă€r det för fel nĂ€r 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 lĂ„st seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strĂ„lkastare men hittar ingen stans att bestĂ€lla ifrĂ„n ,nĂ„gon som vet nĂ„tt bra stĂ€lle ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstÄnd