släpa den till ÅF igen... som sagt har någon annan råkat ut för detta?
jag har fått ordning på min 4wd nu jag klippte bort kontakten och lödde ihop sladdarna och sedan krympslang runt. sen dess har det funkat klockrent
Citat från: knipp skrivet 13 augusti 2008 kl. 17:10:32jag har fått ordning på min 4wd nu jag klippte bort kontakten och lödde ihop sladdarna och sedan krympslang runt. sen dess har det funkat klockrent Så nu kan du inte koppla ur 4WD:n längre, eller?!
NEJ NEJ! nu missförstår ni. det är sladden som går till diffen (12v till elektromagneten) på den finns en skarvkontakt som jag klippt bort och skarvat ihop igen. altså efter väljarknappen(2wd/4wd). allt funkar precis som det ska. förrutom att ifall man någon gång behöver demontera diffen så kommer man att behöva klippa av kabeln istället för att dra isär kontakten.
Hela fyrhjulsdriften är ju konstruerad för att "plötsligt" gripa in vid hjulspinn så det känns längsökt att något haveri är att tala om. Tråkigt att felet uppträder dock, jag hoppas bara jag slipper det och att ni som haft problemet också slipper det efter garantireparationen